جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

بی‌توجهی دولت و وزارتخانه‌ها به توسعه فولاد با وجود امکانات/ افت ارزش قیمتی مازاد محصولات فولادی با کاهش تقاضا

یک کارشناس فولادی گفت: محصولات فولادی به خصوص میلگرد، پروفیل و نبشی زمانی که در انبارها به دلیل کاهش تقاضا دپو شوند، با قرارگیری زیاد در معرض هوا، زنگ می‌زنند و با گذشت زمان، ارزش قیمتی آن کاهش پیدا می‌کند که این اتفاق، به ضرر فولادسازان به ویژه نوردکاران خواهد بود.

بی‌توجهی دولت و وزارتخانه‌ها به توسعه فولاد با وجود امکانات/ افت ارزش قیمتی مازاد محصولات فولادی با کاهش تقاضا اخبار اخبار دولت, دولت, فولاد, کاهش قیمت آهن امروز, کاهش قیمت فولاد, کاهش قیمت میلگرد امروز, میلگرد, نبشی

تورج امینی در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت بازار داخلی فولاد برای مصرف‌کنندگان بیان کرد: امروزه قیمت محصول آهن اسفنجی به تنهایی حدود 14 هزار تومان است که شامل هزینه‌های زیادی از جمله حمل و نقل و ضایعات می‌شود و زمانی که به محصول نهایی مانند میلگرد تبدیل شود، با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رود. بر همین اساس به دلیل مشکلات و موانع صنعت فولاد، می‌توان گفت حتی صادرات در این حوزه زیان‌ده است؛ در حالی که برای افزایش ارزآوری کشور، سیاست‌گذاران باید به فکر رشد و توسعه در بازارهای جهانی باشند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید کالای خود را بدون محدودیت صادر کنند، گفت: از طرفی، محصولات فولادی به خصوص میلگرد، پروفیل و نبشی زمانی که در انبارها به دلیل کاهش تقاضا دپو شوند، با قرارگیری زیاد در معرض هوا، زنگ می‌زنند و با گذشت زمان، ارزش قیمتی آن کاهش پیدا می‌کند که این اتفاق، به ضرر فولادسازان به ویژه نوردکاران خواهد بود.

به گفته کارشناس فولادی، تا چند ماه گذشته نرخ شمش حداقل 23 هزار تومان بود و در آبان ماه به حدود 20 هزار و 400 تومان رسیده و همچنان قیمت‌ها در حال طی کردن روند نزولی است.

امینی افزود: بنابراین دولت و وزارتخانه‌های مختلفی که به این حوزه مرتبط هستند، به هر طریقی به صادرات فولادی‌ها به کشورهایی مانند ترکیه و قرقیزستان کمک کند. ناگفته نماند محصولات فولادی ایرانی مانند میلگرد آج‌دار کیفیت فوق العاده بالایی دارند که با حذف محدودیت‌ها می‌توان مسیر ورود ارز به کشور را هموار کرد.

وی در پایان اظهار کرد: در واقع امکانات بسیار زیادی برای توسعه فولاد کشور وجود دارد؛ اما بورس کالا، وزارت صمت و حتی وزارت راه و شهرسازی هر کدام ساز خود را می‌زنند که این عملکرد می‌تواند در بدترشدن شرایط فولادسازان تأثیر داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors