جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی دبیر کانون سراسری انبوه سازان با فولادبان اظهار شد؛ 

ابهامات فرآیند و نحوه کشف قیمت فولاد در بورس کالا

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: نحوه و فرآیند کشف قیمت در بورس کالا برای صنعتی مانند فولاد کاملا غیرشفاف است و این روند باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود. 

ابهامات فرآیند و نحوه کشف قیمت فولاد در بورس کالا اخبار بورس

فرشید پورحاجت در گفتگو با فولادبان در خصوص پیشنهاد وزارت راه مبنی بر خروج فولاد و سیمان از بورس کالا بیان کرد: در حال حاضر، قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی بالاتر از قیمت‌های جهانی است و این یکی از ایرادات اساسی صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود. این درحالیست که اقتصاد بازار فولاد باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

وی در ادامه افزود: چنین ساز و کاری در صنعت کشور، پر از ایراد است که البته تمام این مشکلات را به وزارت راه و شهرسازی منعکس کردیم و به نظر می‌رسد تا زمانی که شرکت‌های بزرگ فولادی از یارانه‌های دولتی و سوخت انرژی ارزان قیمت استفاده کنند، شرایط بهتری برای تأمین فولاد در بازار مصرفی کشور به وجود نمی‌آید.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن با بیان اینکه در بخش‌های متفاوت تولید کشور با پروژه‌های خاصی که دولت برنامه‌ریزی می‌کند، تبعیض وجود دارد، گفت: از سوی دیگر، می‌توان گفت نحوه و فرآیند کشف قیمت در بورس کالا برای صنعتی مانند فولاد کاملا غیرشفاف است و این روند باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود.

پورحات در پایان خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند بورس کالا یک ابزار کاملا مدرن است و در تمام کشورهای توسعه یافته به عنوان ابزاری دقیق برای سرمایه‌گذاری و توزیع کالاهای اساسی تعریف شده است؛ اما این بازار باید در ایران اصلاح شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors