جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 4 آبان؛سنگ آهن ۱۲۰ دلاری شد/ ثبات قیمت برخی مقاطع فولادی در جهان

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از ثبات قیمت اکثر مقاطع فولادی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 4 آبان؛سنگ آهن ۱۲۰ دلاری شد/ ثبات قیمت برخی مقاطع فولادی در جهان اخبار آهن, پروفیل, ترکیه, تیرآهن, چین, فولاد, کاهش قیمت آهن امروز, مقاطع فولادی, میلگرد, ناودانی, نبشی, ورق سرد, ورق گرم

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار معامله شد که نسبت به پایان معاملات روز گذشته کاهش نسبی را نشان می‌دهد.

امروز افت قیمت دوباره در بازار میلگرد شاهد بودیم. در هفته‌ای که گذشت میلگرد روند نزولی قیمت را طی کرد که دلیل اصلی آن کاهش تقاضا به دلیل سرمای هوا و کاهش ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های عمرانی است. در بازار نبشی، ناودانی و تیرآهن نیز شاهد ثبات قیمت‌ها هستیم و در هفته‌‌ای که پشت سر گذاشتیم تقریبا روند ثابت بود. بازار پروفیل نیز امروز بدون تلاطم سپری شد.

امروز در بازار جهانی شاهد ثبات قیمتها در اغلب مقاطع فولادی بودیم. شمش دریای سیاه در هر تن با قیمت ۴۶۰ دلار در هر تن معامله شد. شمش داخلی چین نیز دوباره روند افزایشی را طی کرد. شمش آسیای جنوب شرقی نیز با افزایش اندک به قیمت ۵۰۹ دلار در هر تن قیمت خورد. میلگرد صادراتی ترکیه امروز با نرخ ۵۴۷.۵ دلار در هر تن معامله شد. ورق گرم و سرد CIS هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته به ترتیب با قیمتهای ۵۶۰ و ۶۹۰ دلار در هر تن معامله شدند.

قیمت‌های سنگ‌آهن در تاریخ ۲۵ اکتبر به پیشرفت خود ادامه داد و شاخص ۶۲ درصد توسط پلاتس به مبلغ ۱۲۰ دلار در هر متریک تن در شمال چین اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد علاقه به خرید همچنان قوی است.‌ آمار معاملات روز‌گذشته شرکت ریو تینتو نشان می‌دهد دو محموله از PBF را با افزایشی به مبلغ ۴.۱ و ۴.۲ دلار در هر متریک تن در چین معامله کرد. هر دو با تاریخ بارگیری از ۲ تا ۱۱ دسامبر.

ریو تینتو همچنین فروش یک محموله دیگر از PBF را با افزایشی به مبلغ ۴.۳ دلار در هر متریک تن در چین نسبت با تاریخ بارگیری از ۴ تا ۱۳ دسامبر نهایی کرد.

نگاهی به وضعیت تنش منطقه نیز نشان می‌دهد اکنون کشور ترکیه بیشترین آسیب را دیده است. به این دلیل که اختلاف ارمنستان و آذربایجان خیلی به نفع این کشور نیست و از سوی دیگر جنگ اسراییل و حماس نیز صادرات ترک‌ها به ساکنین عبری نشین را کاهش داده است. هرچند ترکیه به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر است اما باید توجه داشت اکنون تورم ترکیه به حدی است که سرمایه‌های خارجی مسکن خواهد بود و درمانی در کار نیست.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد قیمت محصولات شرکت ها 300 تومان کاهش داشت.

در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات همه ی شرکت ها ثابت اعلام شد.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی ثابت گزارش شد داشته و قیمت محصولات در بخش شاخه ای هم بدون تغییر اعلام شد.

در بازار پروفیل، قیمت محصولات ثابت گزارش شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors