جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با فولادبان مطرح شد؛

مشکلی برای تأمین سنگ آهن افق 1404 نداریم

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی کشور، می‌توان گفت برای تأمین سنگ آهن در طرح جامع فولاد مشکلی نداریم.

مشکلی برای تأمین سنگ آهن افق 1404 نداریم اخبار آهن, تیرآهن, فولاد

حسام مقدمعلی در گفتگو با فولادبان در رابطه با پروژه 27 میلیارد دلاری ایمیدرو تا سال 1408 بیان کرد: اکثر برنامه‌های این طرح، پروژه‌های پیشران در زنجیره فلزات هستند که بخشی از آن، برای زیر ساخت‌هایی اعم از برق و انتقال آب و پروژه‌های کلان کشور در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع ایمیدرو از طریق مجموعه‌هایی که در آنها زیر سهم محسوب می‌شود، در این پروژه‌ها قرار دارد. در این راستا، می‌توان گفت دنبال کردن پایش، رفع گلوگاه‌ها، کنترل و حمایت‌های مورد نیاز آن از طریق ایمیدرو اتفاق می‌افتد؛ چرا که پروژه‌های مهمی برای کشور هستند که تأمین زیرساخت‌های آتی صنعت را در بحث برق و انتقال آب تضمین می‌کند. بر همین اساس، امیدواریم با زمان بندی مناسب این پروژه‌ها را به نتیجه مطلوبی برسانیم.

به گفته معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، تمام این پروژه‌ها وابسته به زنجیره فلزات هستند و زنجیره غیرفلزی به صورت کلان در اولویت کاری ایمیدرو قرار ندارد.

مقدمعلی با اشاره به میزان سنگ آهن موجود در کشور برای تحقق افق 1404 اظهارداشت: با توجه به شرایط جغرافیایی کشور، می‌توان گفت برای تأمین سنگ آهن در طرح جامع فولاد مشکلی نداریم و صحبت‌های افراد درباره اتمام ذخایر سنگ آهن تا چندین سال آینده تنها یک فرمول ساده ریاضی است که از تقسیم ذخیره قطعی باقی مانده بر 170 میلیون تن سنگ مورد نیاز برای تأمین زنجیره 55 میلیون تن به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که سنگ آهن ارزشمندی در حوزه ایران مرکزی یعنی یزد، جنوب کرمان و در شمال شرق کشور داریم که بخش قابل توجهی از آن به اکتشاف نرسیده و در واقع زمینه آن برای کشف فراهم نشده است.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو خاطرنشان کرد: از طرفی، با وجود مخالفت‌هایی که در زمینه اکتشاف سنگ آهن صورت گرفته است، تضمین می‌کنم در حال حاضر، بیش از یک میلیارد تن سنگ آهن وجود دارد؛ اما باید فرصت اکتشاف آن فراهم شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors