جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 مهر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 30 مهر؛ فولاد ترکیه ارزانتر شد/ مذاکره کشورهای غربی بر سر فولاد به کجا رسید؟

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از افت قیمت میلگرد، نبشی و ناودانی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 30 مهر؛ فولاد ترکیه ارزانتر شد/ مذاکره کشورهای غربی بر سر فولاد به کجا رسید؟ اخبار آهن, آینده بازار فولاد, تیرآهن, فولاد, کاهش قیمت آهن امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ 50 هزار و 300 تومان در بازار معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشت. امروز دلار به کمتر از 50 هزار تومان هم رسید و با نرخ 49 هزار و 950 تومان نیز معامله شد اما دوباره افزایش تقاضا باعث رشد قیمت حدود 300 تومانی شد.

امروز بازار برخی مقاطع فولادی نیز نوساناتی داشت. به طورکیه افت قیمت در بازار میلگرد را شاهد بودیم. همچنین در بازار نبشی و ناودانی کاهش قیمت اتفاق افتاد اما د رمقابل قیمت در بازار تیرآهن رشد کرد. بازار پروفیل نیز دوباره وارد دوره ثبات شد و امروز نیز با همان رویکرد به کار خود ادامه داد.

معاملات بورس کالای ایران نیز نشان می‌‍دهد امروز یکشنبه سی ام مهر ماه ۱۴۰۲، از ۲۰ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۲۰ هزار تن یعنی معادل ۱۰۰ درصد محصولات به معامله رسیدند. در همین حال، ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۱۰۰ درصد آن، یعنی ۲۰ هزار تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۲۴ هزار و ۸۲۱ ریال است که نسبت به قیمت پایه تغییری نداشته است.

در بازار جهانی نیز شاهد نوساناتی در بازار بودیم. قیمت قراضه وارداتی در ترکیه 5.75 دلار افت قیمت روزانه داشته 351.75 دلار هر تن سی اف آر شد. معاملاتی برای قراضه سنگین اروپا در 348.5 دلار هر تن سی اف آر شنیده شد. محموله ای در 345 دلار نیز نهایی شد و ظاهرا قیمت روند نزولی پرشتابی به خود گرفته در حالی که برخی امیدوار بودند فروشنده ها نسبت به افت قیمت بیشتر مقاومت نشان دهند. قیمت رایج بازار بین 350 تا 355 دلار هر تن سی اف آر است و باید دید افت قیمت ادامه می یابد یا خیر.

همچنین چندی پیش از برقراری نشستی میان نمایندگان امریکا و اروپا برای نهایی کردن تعرفه‌های واردات فولاد از اروپا به امریکا در ماه جاری میلادی خبر داده بود. بنا بر گزارش وب‌سایت جی‌ام‌کی‌سنتر، این نشست روز پنج شنبه گذشته ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) برگزار شد و نمایندگان اتحادیه اروپا و امریکا در واشنگتن بر سر تعرفه واردات فولاد از اروپا به امریکا به مذاکره نشستند، اما به توافق نرسیدند و تصمیم گرفتند مذاکرات را تا پایان سال جاری میلادی ادامه دهند.

این نشست با هدف مذاکره در مورد تعرفه‌های بخش ۲۳۲ برگزار شد، این تعرفه ها در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا به امریکا وضع شده بود. کاترین تای، نماینده تجاری امریکا و والدیس دامبروسکیس کمیسر تجارت اروپا طرفین حاضر در نشست بودند. اگر این گفت‌و‌گوها به نتیجه‌ای نرسد، تعرفه صادراتی میان امریکا و اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی تاثیر ناخودآگاه خود را بر تجارت دو منطقه می‌گذارد.

ارزش صادرات اروپا به امریکا ۱۰ میلیارد دلار در سال برآورد شده است. اروپا می‌خواهد این تعرفه‌ها به کل لغو شود اما امریکا تمایل دارد این امکان را برای خود نگه دارد که از آنها در آینده استفاده کند. حجم کل صادرات فولاد از اتحادیه اروپا به امریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تن رسید. حجم صادرات آلومینیوم نیز در این مدت ۲۸۵ هزار تن بود.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد قیمت محصولات 200 تا 300 تومان کاهش داشت.

در بازار نبشی قیمت محصولات 500 کاهش پیدا کرد و در بازار ناودانی قیمت ها 100 تومان افت داشت.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی 459 تومان افزایش داشته و قیمت محصولات در بخش شاخه ای هم چنان بدون تغییر اعلام شد.

در بازار پروفیل، فروشندگان قیمت محصولات خود را تغییر ندادند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors