جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 26 مهر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

فولادسازان در یک ماه متعهد به عرضه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی هستند

یک فعال فولادی گفت: با توجه به آمار، می‌توان گفت در تابستان بیشتر از تعهد مشخص شده، عرضه داشتیم و در بهار نیز به جز فروردین ماه، تقریبا به میزان تعهدات دست پیدا کردیم.

فولادسازان در یک ماه متعهد به عرضه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی هستند اخبار آهن, تیرآهن, فولاد

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان مطرح کرد: طبق آمار منتشرشده، عرضه آهن اسفنجی و بریکت در ۳ ماه اول سال به ترتیب ۵۴۳ هزار تن، ۷۹۵ هزار تن و ۶۶۴ هزار تن بود و قیمت میانگین آنها نیز به ترتیب ۱۰ هزار و ۹۹۹ تومان در فروردین ماه، ۱۲ هزار و ۸۳۳ تومان در اردیبهشت ماه و در خرداد ماه ۱۳ هزار و ۲۴ تومان به صبت رسیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، در ۳ ماهه تابستان عرضه آهن اسفنجی افزایش یافت، نه به دلیل اینکه تعهد عرضه بیشتر بود؛ بلکه به خاطر این بود که اغلب فولادسازان به دلیل کمبود برق و محدودیت‌های ناشی از آن، تا حدودی تولید خود را متوقف کردند و بر همین اساس، مازاد آهن اسفنجی به وجود آمد.

فعال صنعت فولاد تصریح کرد: از طرفی، عرضه آهن اسفنجی در تابستان به ترتیب ۹۱۸ هزار تن، یک میلیون و ۱۶۵ هزار تن و یک میلیون و ۹۳ هزار تن بوده است که قیمت آنها ۱۲ هزار و ۳۲۹ تومان در تیرماه، ۱۲ هزار و ۶۴ تومان در مردادماه و در شهریور ۱۲ هزار و ۴۶۷ تومان به ثبت رسیده است.

به گفته بختیاری، در مهرماه نیز تا امروز ۵۳۲ هزار تن عرضه شده و قیمت میانگین آن ۱۲ هزار و ۵۹۶ تومان است.

وی افزود: همچنین قیمت میانگین موزون در مهرماه نسبت به شهریورماه تقریبا نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۳۰ تومان افزایش پیدا کرده و نسبت به مردادماه نیز حدود ۶۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

این فعال فولادی با اشاره به اینکه عرضه‌ها تقریبا به طور کامل انجام شده است، گفت: در واقع تعهد عرضه برای فولادسازان هفته‌ای ۱۹۸ هزار تن بوده که هر ماه حدود ۸۰۰ هزار تن می‌شود. با توجه به آمار، می‌توان گفت در تابستان بیشتر از تعهد مشخص شده، عرضه داشتیم و در بهار نیز به جز فروردین ماه، تقریبا به میزان تعهدات دست پیدا کردیم.

بختیاری اظهارداشت: البته ناگفته نماند در شهریورماه محدودیت‌هایی مانند مصرف برق به انتها رسید که بر همین اساس، در مهرماه محدودیتی نداشتیم و به همین دلیل فولادسازان تلاش کردند با ظرفیت کامل کار کنند. این اقدام باعث شد بخش زیادی از آهن اسفنجی تولیدشده به مصرف خود فولادی‌ها برسد و مازاد آن در بازار عرضه شود. بنابراین می‌توان گفت افزایش قیمت زیادی برای این محصول رخ نداده و عرضه به میزان کافی انجام شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors