جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار تیرآهن 25 مهر 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 25 مهر؛ پیش‌بینی صادرات محصولات چین/ ثبات نرخ ارز در بازار ایران

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از کاهش قیمت در نیمی از بازار مقاطع و ثبات قیمت در نیمه دیگر بازار حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 25 مهر؛ پیش‌بینی صادرات محصولات چین/ ثبات نرخ ارز در بازار ایران اخبار بازار تیرآهن آهن, آینده قیمت دلار در ایران, پیش بینی قیمت دلار, پیش بینی قیمت میلگرد در هفته آینده, تیرآهن, فولاد, کاهش قیمت آهن امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز نرخ ارز با همان قیمت روز گذشته معامله می‌شود و 50 هزار و 500 تومان قیمت دارد. با اینکه آمارها نشان می‌دهد دلار از التهاب فاصله گرفته اما نسبت به پیش از ملتهب شدن بازار در پس افزایش تنش میان حماس و رژیم صهیونیستی فاصله حدود 700 تومانی دارد. البته بانک مرکزی به عنوان بازارساز وارد شده و در تلاش است نرخ ارز را در بازار غیر رسمی به زیر 50 هزار تومان برساند.

نوسانات کاهشی بازار ارز بر نرخ برخی مقاطع فولادی نیز تاثیر داشت. کاهش قیمتها در بازار میلگرد اتفاق افتاد و ثبات قیمت در بازار نبشی و ناودانی را شاهد بودیم. تیرآهن نیز با همان نرخ روز گذشته معامله شد و پروفیل که در هفته‌های گذشته با چسبندگی قیمت روبه‌رو شده بود که نرخ‌ها کاهشی نداشت امروز افت را تجربه کرد.

در بازار جهانی شاهد کاهش شمش دریای سیاه بودیم و نرخ هر تن از این محصول 465 دلار بود. شمش داخلی چین اما روند صعود اندکی را طی کرد. شمش آسیای جنوب شرقی نیز 514 دلار در هر تن قیمت قیمت خورد. میلگرد صادراتی ترکیه نیز کاهش نسبی را تجربه کرد و 555 دلار به فروش رفت. ورق گرم و سردCIS هم بدون تغییر با همان نرخ 565 و 695 دلار قیمت خوردند.

حجم بالای صادرات فولاد چین به دلیل قیمت پایین محصولات در مقایسه با سایر کشورهای صادرکننده و همچنین کاهش تقاضای داخلی است که تولیدکنندگان چینی را مجبور می‌کند، بقیه محصولات را به خارج از کشور ارسال کنند.
براساس داده‌های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی چین صادرات محصولات فولادی خود را با ۳۱.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ به ۶۶.۸۲ میلیون تن رساندند. در سپتامبر ۲۰۲۳، صادرات فولادسازان چینی ۸.۰۶ میلیون تن فولاد بوده که ۲.۶ درصد کمتر از ماه آگوست است. همچنین، میانگین قیمت صادراتی در ماه آگوست ۸۱۴.۲ دلار در هر تن بود.

در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، واردات فولاد چین ۵.۷ میلیون تن بوده که ۳۱.۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲ است. در سپتامبر، مصرف کنندگان چینی ۶۴۰ هزار تن فولاد وارد کرده‌اند که برابر با میزان ماه آگوست است. متوسط قیمت فولاد وارداتی در آگوست ۱۶۳۳.۳ دلار در هر تن بود که نسبت به ماه قبل ۲.۲ درصد کاهش داشت. حجم عمده فولاد به مناطقی که تعرفه تجاری اعمال نمی‌شود از جمله آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آسیای جنوبی، آمریکای مرکزی و غیره صادر می‌شود.

تقاضای داخلی برای محصولات فولادی به دلیل مصرف ضعیف در صنعت ساختمان همچنان پایین است. صادرات بین فوریه و آگوست رشد نشان داد، اما در ژوئن شروع به کاهش کرد که احتمالاً به دلیل کاهش رشد تقاضا در خارج از کشور است زیرا کشورها با تورم و کاهش قدرت خرید دست و پنجه نرم می کنند.

پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۳، چین صادرات سالانه فولاد را با افزایش ۱۰ درصد به بیش از ۷۲ میلیون تن برساند. یعنی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، حجم صادرات به تدریج در روند ماهانه کاهش می‌یابد، البته نسبت به سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد بود. چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ تولید فولاد را با ۲.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ تا ۶۲۶.۵ میلیون تن رساند. در ماه آگوست، فولادسازان چینی ۹۰.۸ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۱۱.۵ درصد کمتر از سپتامبر سال گذشته است.

خرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد یک شرکت ها قیمت محصولات خود را 300 تومان کاهش داد و باقی شرکت ها ثبات قیمتی داشتند.

در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات ثابت اعلام شد.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات هم در بخش کیلویی و هم در بخش شاخه ای بدون تغییر اعلام شد.

در بازار پروفیل،شرکت ها قیمت محصولات خود با 300 تومان کاهش اعلام کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors