جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 مهر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

پیوند جدایی ناپذیر فولاد و صنایع کشور/ گسترش زیرساخت‌ها و صنایع کشور بر توسعه فولاد پایه‌گذاری شده است

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: صنعت فولاد یک صنعت مادر و پایه به شمار می‌رود و توسعه زیرساخت‌های یک کشور و سایر صنایع بر پایه توسعه این حوزه شکل می‌گیرد که در دنیا نیز شرایط همین گونه است.

پیوند جدایی ناپذیر فولاد و صنایع کشور/ گسترش زیرساخت‌ها و صنایع کشور بر توسعه فولاد پایه‌گذاری شده است اخبار

یاسر طیب نیا در گفتگو با فولادبان با اشاره به بی‌توجهی به چالش‌های صنعت فولاد مطرح کرد: امروزه سرمایه‌گذاری بسیار سنگینی در این حوزه انجام شده است؛ به گونه‌ای که به ازای هر یک میلیون تن فولاد، نزدیک به یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف زنجیره وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت این عملکرد برای کشور، سرمایه‌گذاری سنگینی محسوب می‌شود که البته به درستی انجام شده است.

وی ادامه داد: صنعت فولاد یک صنعت مادر و پایه به شمار می‌رود و توسعه زیرساخت‌های یک کشور و سایر صنایع بر پایه توسعه این حوزه شکل می‌گیرد که در دنیا نیز شرایط همین گونه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: در صورتی که از این صنعت حمایت نشود و پایداری آن را تضمین نکنیم، نه تنها این حوزه، بلکه سایر صنایع موجود در کشور به خطر خواهند افتاد. باید توجه کرد که فولاد صنعتی است که هزاران شرکت و صنعت در بالادستی و پایین دستی را در حوزه تأمین و مصرف کنندگان در بر می‌گیرد.

طیب نیا با تأکید بر بحث سرمایه‌گذاری‌های سنگین در صنعت فولاد گفت: از سوی دیگر، امروزه بیش از 60 میلیون تن ظرفیت در حال ایجاد شدن است و قطعاً با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، امکان تولید تنها برای 50 درصد از این ظرفیت را خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع زمانی که تنها 50 درصد از ظرفیت تولید مورد استفاده قرار بگیرد، می‌توان گفت حدود 30 میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری از بین می‌رود. همچنین ناگفته نماند ظرفیت باقی مانده نمی‌تواند با قیمت رقابتی تولید کند؛ چرا که با ضریب بهره برداری پایین در حال تولید است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors