جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 مهر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

پیشرفت ۲۵ درصدی ۱.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس از پیشرفت ۲۵ درصدی ۱.۵ میلیون تواحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بانک‌ها به تکلیف خود در قانون جهش مسکن عمل نکردند.

پیشرفت ۲۵ درصدی ۱.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن اخبار

به گزارش فولادبان، محمدرضا رضایی در کنفرانس راهبردهای اقتصاد مسکن با بیان این‌که در مجلس با علم به نقش مهم مسکن در اقتصاد کشور سه قانون در حوزه مسکن تصویب شد، یادآور شد: قانون جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن در این دوره از مجلس به تصویب رسید.

وی با تاکید بر این‌که از نظر قانون، وزارت راه و شهرسازی نقش سیاست‌گذار و تسهیل‌گر را دارد و ساخت مسکن بر عهده بخش خصوصی است، ادامه داد:‌ ایران دارای زمین‌های بسیاری است و در تولید مصالح ساختمانی هم خودکفاست بنابراین نباید در حوزه مسکن با این حجم مشکلات مواجه باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه تاکنون برای 2 میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن، زمین احصا شده است، افزود: طبق آمار وزارت راه و شهرسازی 1.5 میلیون واحد مسکونی با میانگین پیشرفت 25 درصد در حال ساخت است.

رضایی افزود: جای تاسف دارد علی‌رغم اینکه در قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلف شده‌اند در سال اول اجرای قانون 360 هزار میلیارد تومان یعنی معادل 20 درصد از تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند، اما آنها کمتر از 20 درصد از تکالیف خود را انجام داده‌اند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors