Please use a valid API Key پیدایش ابهامات متعدد با بخشنامه‌های مختلف دولت در صنعت فولاد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

پیدایش ابهامات متعدد با بخشنامه‌های مختلف دولت در صنعت فولاد

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: تعدد بخشنامه‌‌‌ها و دستورالعمل‌‌‌های صادره باعث ایجاد ابهامات متعدد در تنظیم بازار زنجیره فولاد شده و تصمیمات خلق‌‌‌الساعه و غیرکارشناسی، آینده این صنعت را با خطرات و مشکلات زیادی روبه‌‌‌رو کرده است.

نویدرضا مظفری در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه مازاد تولید فولاد در کشور همواره وجود داشته است، گفت: کیفیت فولاد ایران نسبت به سایر کشورهای تولیدکننده بالاتر بوده و همواره این کیفیت مشتریان زیادی را جذب خود کرده است؛ اما نباید از مشکلات نقل و انتقالات مالی به لحاظ تاثیر منفی تحریم‌ها غافل شد که دست فولادسازان را به شدت بسته است.

وی افزود: همچنین در بازارهای جهانی کیفیت و قیمت حرف اول و آخر را می‌زند و فولاد ایران نیز به لحاظ کیفیت و قیمت جایگاه مناسبی در جهان دارد که باید نسبت به ارتقای این جایگاه، اقدامات ویژه و مهم‌تری انجام شود.

به گفته این کارشناس فولادی، در سال گذشته، به دلیل قطعی متعدد برق و گاز در مجتمع‌های فولادی کشور متاسفانه پیش‌بینی‌های لازم از میزان فولاد تولید شده محقق نشد.

مظفری با بیان اینکه مصوبات مختلف در صنعت فولاد روزانه تغییر می‌کنند، گفت: همچنین به جز مسائلی مانند تنظیم بازار و نبود سرمایه‌گذاری در تولید و فرآوری سنگ آهن و گندله که به ‌میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، صدور بخشنامه‌‌‌های مختلف، ضربه بدی به فضای کسب و کار در این صنعت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع تعدد بخشنامه‌‌‌ها و دستورالعمل‌‌‌های صادره باعث ایجاد ابهامات متعدد در تنظیم بازار زنجیره فولاد شده و تصمیمات خلق‌‌‌الساعه و غیرکارشناسی، آینده این صنعت را با خطرات و مشکلات زیادی روبه‌‌‌رو کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors