جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 مهر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 22 مهر؛دلار در حال فرود/ تاثیر تنش میان حماس و اسراییل بر بازار فولاد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از نزول قیمت های مقاطع فولادی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 22 مهر؛دلار در حال فرود/ تاثیر تنش میان حماس و اسراییل بر بازار فولاد اخبار آهن, آینده بازار فولاد, تیرآهن, فولاد, کاهش قیمت آهن امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان

دلار امروز با نرخ 51 هزار و 150 تومان در بازار معامله شد که نسبت به روز معاملاتی هفته گذشته کاهش حدود هزار تومانی را نشان می‌دهد. کارشناسان بر این باورند قبل از شروع گرانی نرخ ارز این کالا در بازه قیمتی 49 هزار و 200 تا 49 هزار و 900 تومان قیمت داشت. در واقع اختلاف بین 1100 تا 1900 تومانی را شاهد هستیم.
شمش دریای سیاه امروز کاهش یافت و با نرخ 475 دلار در هر تن معامله شد. شمش داخلی چین هم روند نزولی را طی کرد. شمش آسیای جنوب شرقی اما 513 دلار در هر تن قیمت خورد. میلگرد صادراتی ترکیه هم 560 دلار معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشته است. ورق گرم و سرد CIS هم بدون تغییر با همان قیمت‌های 565 و 695 دلار در هر تن معامله شدند.
در بازار چین نیز شاهد تغییراتی در میزان تولید و صادرات هستیم. به این صورت که آمارها نشان می‌دهد هر بار که تقاضا در داخل این کشور کاهش یافته صادرات روند افزایشی داشته است. کره جنوبی بزرگترین سهم در افزایش صادرات چین را داشته است و پس از آن ترکیه قرار گرفته است.
براساس تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، صادرات محصولات میانی فولاد کشور در نیمه اول امسال، سه میلیون و ۶۹۰ هزار تُن بود که این رقم افزایش ۲۵.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
در این گزارش آمده است: مجموع صادرات فولادی ایران شامل محصولات فولاد میانی و محصولات فولادی تولیدی در ۶ ماه نخست سال جاری، ۵ میلیون و ۲۲۸ هزار تُن بود که با احتساب صادرات ۸۷۴ هزار تُن آهن اسفنجی، مجموع صادرات صنعت آهن و فولاد کشورمان به بیش از ۶ میلیون تُن رسید.
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد: کل صادرات محصولات فولادی تولیدی بدون احتساب صادرات محصولات میانی فولاد کشور در نیمه نخست امسال به یک میلیون ۵۳۸ هزار تُن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، واردات کل محصولات فولادی به ایران نیز در نیمه اول امسال ۶۷۰ هزار تُن بود که افزایش ۹۰.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.

تصمیم اخیر پارلمان اروپا جهت افزودن آلومینیوم به لیست مواد اولیه خام، اقدامی درست و ضروری برای توسعه امور صنعتی این کشور به نظر می‌رسد.
تصمیم اخیر پارلمان اروپا جهت افزودن آلومینیوم به لیست مواد اولیه خام، اقدامی درست و ضروری برای توسعه امور صنعتی این کشور به نظر می‌رسد.
راب ‌ون‌گیلز، رئیس انجمن آلومینیوم آلمان در این خصوص بیان کرد: شناسایی صنعت آلومینیوم به‌ عنوان صنعتی ضروری برای محیط زیست توسط پارلمان آلمان بسیار اهمیت دارد. بسیاری از صنایع و محصولاتی که ما امروزه استفاده می‌کنیم، حاوی مقادیر بالایی آلومینیوم هستند و لازم است که مسئولان تصمیم‌گیرنده در این رابطه، نقش مهم آلومینیوم را شناسایی کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

با وجود جایگاه بالای آلومینیوم در صنعت، صنعت آلومینیوم آلمان گرفتار معضل بزرگی شده است. تقریبا سه چهارم تولید جهانی آلومینیوم در چین، خاورمیانه و روسیه صورت می‌پذیرد و لازم است که اروپا نیز در این رقابت تنگاتنگ وارد شود؛ چراکه آینده بسیاری از صنایع نظیر صنعت خودروسازی، هوا فضا و… در گرو رشد صنعت آلومینیوم است. آلومینیوم به‌ عنوان فلزی سبز، نقش مهمی در صنعت جهان دارد و ضروری است که کشور آلمان هرچه سریع‌تر مشکل خود را برطرف کند.
تداوم درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی بازار فولاد در کشورهای ترکیه و روسیه را بیش‌تر از دیگر نقاط جهان متاثر می‌کند. ترکیه بزرگ‌ترین واردکننده فولاد به اسراییل و اسراییل یکی از صادرکنندگان قراضه مصرفی ترکیه است. برای روسیه هم که از سوی غرب تحریم شده از دست دادن بازار اسراییل نمی‌تواند اتفاق خوبی قلمداد شود.

کاهش تقاضای اسراییل در صورت تداوم جنگ می‌تواند تهدیدی برای فولادسازان ترک به شمار آید، آن هم در شرایطی که جریان کاهش تقاضا بر بازار جهانی فولاد حاکم است و چین در جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده فولاد جهان با ارزان‌فروشی تلاش دارد بازارها را به نفع خود تصاحب کند تا جایی که گاه تولیدکنندگان فولاد را در مقاصد صادراتی به اعتراض علیه واردات محصولات ارزان‌قیمت این کشور واداشته است. در همین حال فولادسازان ترکیه با افزایش هزینه‌های تولید نیز دست به گریبان هستند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز شنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد یک شرکت ها قیمت محصولات خود را 300 تومان کاهش داد و باقی شرکت ها قیمت هارا ثابت گزارش دادند.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت ها ثابت گزارش شده است و در بخش ناودانی قیمت ها با 400 تومان رشد اعلام شدند.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی 183 تا 459 تومان کاهش داشته و قیمت محصولات در بخش شاخه ای 45 تا 91 هزار تومان افت داشته است.

در بازار پروفیل،شرکت ها قیمت محصول خود را 400 تا 800 تومان کاهش دادند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors