جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
تحلیل 20 مهر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 20 مهر؛دلار عقب نشینی کرد/ تحولات منطقه چه تاثیری بر بازار فولاد دارد

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 20 مهر؛دلار عقب نشینی کرد/ تحولات منطقه چه تاثیری بر بازار فولاد دارد تحلیل آهن, آینده بازار فولاد, تیرآهن, فولاد, کاهش قیمت آهن امروز

دلار عقب نشینی کرد/ تحولات منطقه چه تاثیری بر بازار فولاد دارد
دلار که در روزهای گذشته به نرخ ۵۳ هزار تومان رسیده بود و ظاهرا در حال ارقام بالاتر بود امروز به پایین‌ترین نرخ هفته رسید و با نرخ ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.
تنش‌ها در خاورمیانه در حال افزایش است که این موضوع بر قیمت نفت، فولاد، طلا، ارزش پول ملی و عرضه و تقاضای کالاها تاثیر دارد.
امروز در بازار جهانی فولاد شاهد ثبات قیمت شمش دریای سیاه بودیم که با نرخ ۴۸۰ دلار در هر تن معامله شد. در مقابل شمش آسیای جنوب شرقی افزایش اندکی داشت و با نرخ ۵۱۳ دلار در هر تن به فروش رسید. میلگرد صادراتی ترکیه هم ۵۶۲.۵ دلار در هر تن قیمت خورد که کاهش نسبی داشته است. ورق گرم و سرد CIS با همان نرخ گذشته معامله شدند و خریداران برای ورق گرم ۵۶۵ و برای ورق سرد ۶۹۵ دلار در هر تن پرداخت کردند.
کشورهای اروپایی فولادساز اکنون در حال آماده سازی و آماده باش برای زمستان هستند.
آلمان اعلام کرده در صورت کمبود انرژی گاز نیروگاه‌ها با تعرفه بالاتری محاسبه خواهد شد. ظاهرا زمستان آرامی در انتظار بازار فولاد نیست. البته تقاضا نیز در جهان با شروع فصل سرما برای فولاد به دلیل توقف پروژه‌های عمرانی کاهش می‌یابد.
چین امروز اعلام کرده برای فولادسازان خود قرار است مشوق‌هایی را در نظر بگیرد اما باید توجه داشت تعداد خانوارهای چین کمتر از میزان واحدهای مسکونی کشور شده است. این موضوع باعث شده اقتصاد شرق آسیا آینده رکودی داشته باشد اما قطعا تحولات منطقه افزایش پروژه‌های عمرانی را به دنبال دارد و در این صورت فولادسازان چینی محصولات خود را راهی غرب آسیا می‌کنند

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors