جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 15 مهر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 15 مهر؛ پیام عبور نرخ دلار از 50 هزار تاومان به بازار فولاد چیست؟/ عواقب تشدید تنش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در بازار

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از بررسی تاثییر عبور نرخ دلار از 50 هزار تاومان بر بازار فولاد حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 15 مهر؛ پیام عبور نرخ دلار از 50 هزار تاومان به بازار فولاد چیست؟/ عواقب تشدید تنش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در بازار اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران کاهش قیمت آهن امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ دلار امروز در بازار غیر رسمی به بیش از ۵۰ هزار تومان در بازار رسید و اکنون با قیمت ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان در بازار معامله می‌شود، این در حالی است که خبر آزادسازی ۱.۷ میلیارد دلار منابع ایران در لوکزامبورگ امروز منتشر شد اما برخلاف انتظار، قیمت ارز روند افزایشی را طی کرد و به نظر می رسد این افزایش بیشتر به تحولات منطقه و تشدید تنش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها مربوط می شود.

در عین حال، افزایش نرخ ارز در آغاز معاملات هفته باعث نوسانات قیمتی در بازار مقاطع فولادی شد به طوری که امروز میلگرد رشد قیمت را تجربه کرد و نبشی و ناودانی نیز همین مسیر را طی کردند. رشد تک محصولی قیمت پروفیل امروز اتفاق افتاد و بازار تیرآهن به دلیل رکود در این بخش با ثبات نرخ همراه بود.

در بازار جهانی نیز بسیاری از مقاطع فولادی روند ثبات را پیش گرفتند. در این راستا، شمش دریای سیاه با نرخ ۴۸۹ داار در هر تن معامله شد و شمش داخلی چین نیز تغییری نداشت. شمش آسیای جنوب شرقی ۵۱۶ دلار در هر تن فروخته شد میلگرد صادراتی ترکیه نیز بدون تغییر با همان نرخ ۵۶۷.۵ دلار عرضه شد. ورق گرم و سرد CIS اما کاهش داشتند و به ترتیب ۵۶۵ و ۶۹۵ دلار در هر تن قیمت خوردند. روسیه اخیرا اعلام کرده قصد دارد صادرات غیر نفتی خود را افزایش دهد و حساب زیادی روی فولاد کرده است.

همچنین ترکیه که با مشکل تورم روبه‌رو شده، اعلام کرده قصد دارد سرمایه‌گذاری خارجی خود را به بخش ساختمان وارد کند؛ به این دلیل که بتواند مصارف فولادی و مصالح ساختمانی خود را افزایش دهد. به نظر می‌رسد ترک‌ها و روس‌ها به دلیل تقابل اقتصادی که دارند، هدفگذاری نزدیکی با هم دارند و این موضوع می‌تواند در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و پایان سال میلادی منجر به رکود بیشتر زنجیره فولاد شود.

از سوی دیگر، شاهد افزایش صادرات فولاد چین به منطقه خاورمیانه هستیم که باعث تشدید رکود خواهد شد. به نظر می‌رسد کشورهای فولاد ساز مانند کشورهای نفت‌خیز باید توافق کنند که مدیریت شده محصولات‌شان وارد بازار جهانی شود تا درآمد کشورها از طریق صادرات کمتر افزایش یابد اما بعید است این موضوع اجرا شود؛ به این دلیل که تنش میان روسیه و اوکراین و همچنین فشار غرب به روسیه بیشتر شده است. البته جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز با افزایش تنش روبه‌رو شده اند و احتمال درگیری بیشتر وجود دارد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز شنبه نشان می دهد

در همین حال، در بازار میلگرد یک شرکت قیمت محصولات خود را 1100 تومان افزایش اعلام کرد.

در بازار تیرآهن قیمت ها به صورت ثابت گزارش شده است

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت ها ثابت اعلام شد اما در بازار ناودانی قیمت شرکت ها 1080 تومان فزایش داشت.

در بازار پروفیل،گروه صنعتی یاران قیمت محصول خود را 300 تومان افزایش داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors