جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 13 مهر 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نهایی شدن برنامه احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی

در جلسه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برنامه جامع احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی با رویکرد رفع ناترازی انرژی کشور و کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاههای حرارتی نهایی شد تا برای تصویب در شورای اقتصاد طرح شود.

نهایی شدن برنامه احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولادبان، محمد مخبر ناترازی در بخش انرژی را یکی از چالش‌های مهم کشور خواند و تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه موضوع محیط زیست و برای رفع این ناترازی ها و به منظور تامین انرژی مورد نیاز کشور، باید به سمت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر حرکت کنیم.

در جلسه ای که وزرای نیرو، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئيس کل بانک مرکزی، نمایندگان دستگاه های مربوطه و رؤسای برخی از بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری نیز حضور داشتند، گزارشی از برنامه جامع احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی ارائه و اعلام شد که پس از جمع بندی و تصویب نهایی این طرح در شورای اقتصاد، قرار است بخش غیردولتی با سرمایه گذاری ۸,۳ میلیارد دلار در ۳ فاز آن را اجرا کند.

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای تامین مالی اجرای این برنامه جامع، جزئیات مشارکت در این طرح به تایید اعضا رسید.

همچنین مقرر شد صندوق توسعه ملی ۸۰ درصد سرمایه گذاری برای اجرای این برنامه را با بازپرداخت ۵ ساله انجام دهد و وزارت نفت نیز از منابع حاصل از صرفه جویی در این طرح مشارکت کرده و همچنین سازمان برنامه و بودجه تامین مالی این طرح را در بودجه سالانه لحاظ کند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors