نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد پاسخ داد:

صنعت فولاد ایران امتیاز خود در بازار جهانی را از دست می‌دهد؟

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در حال حاضر به بالندگی رسیده و جریان تولید آن شکوفا شده است. در چنین شرایطی، محدودیت‌هایی برای این صنعت در داخل کشور ایجاد شده که امتیازات نسبی صنعت فولاد ایران را نسبت به رقبایش سلب می‌کند.

به گزارش فولادبان، بهادر احرامیان، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به تاب‌آوری در صنعت فولاد ایران و چالش‌های موجود،  اظهارداشت: وقتی درباره رقابت یک صنعت با همتایانش در عرصه بین‌الملل صحبت می‌کنیم، دو نوع امتیاز تعریف می‌شود؛ یک نوع امتیاز مطلق و دیگری نسبی است. جنس بیشتر امتیازاتی که ما در صنعت فولاد داریم در رده مزایای نسبی است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: امتیاز مطلق در تولید کالاهایی مانند نفت و گاز قرار دارد که انحصار تولید آن در اختیار کشورهای محدودی است و موضوع رقابت چندان مطرح نیست اما در بیشتر صنایع دنیا، امتیازات نسبی مطرح است و چنین موضوعی اقتضا می‌کند که صاحبان صنایع، کسب و کار خود را در رقابت با دیگر رقبا طراحی کنند.

احرامیان تصریح کرد: تصوری که در چند سال اخیر درباره صنعت فولاد شکل گرفته، این است که فولاد صنعتی با امتیاز مطلق است؛ این تصور کاملا اشتباه است و مزیت صنعت فولاد ایران به طور کامل نسبی است؛ به این معنا که اگر شرایط صنعت فولاد در ایران نسبت به شرایط این صنعت در کشورهای دیگر فولادساز با بحران رو‌به‌رو شود، صنعت فولاد ایران امتیاز خود را در بازار جهانی از دست می‌دهد و مجبور می‌شود جایگاه کنونی خود را به رقبایش واگذار کند.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطرنشان کرد: صنعت فولاد ایران در حال حاضر به بالندگی رسیده و جریان تولید آن شکوفا شده است. در چنین شرایطی، محدودیت‌هایی برای این صنعت در داخل کشور ایجاد شده که امتیازات نسبی صنعت فولاد ایران را نسبت به رقبایش سلب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *