جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 09 مهر 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد:

خروج فولاد و سیمان از بورس کالا به نفع کشور است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس متقد است که با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا شاهد رشد قیمت‌های این دو کالا به دلیل نبود شفافیت در بازار خواهیم بود و این مساله موانع زیادی برای ساخت مسکن در کشور ایجاد می‌کند.

خروج فولاد و سیمان از بورس کالا به نفع کشور است؟ اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولادبان، شهباز حسن‌پور درباره درخواست جنجالی وزیر راه و شهرسازی برای خروج سیمان و فولاد از بورس کالا گفت: برای اتخاذ یک تصمیم باید همه جوانب کار بررسی و سنجیده شود، واقعیت این است که عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا باعث شده است تا قیمت این محصولات عادلانه و شفاف در اختیار خریداران قرار گیرد و مانع بروز رانت و حضور دلالان در این بخش شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به نفع کشور نیست و نمی‌تواند به رونق حوزه مسکن و کاهش قیمت هم کمک کند.

حسن‌پور اضافه کرد: وقتی به گذشته بازارها و مقایسه قیمت کالاها در سال‌های اخیر نگاه می‌کنیم به اینجا می‌رسیم که خروج سیمان و فولاد از بورس کالا یک تصمیم نادرست است و باید در این زمینه همه جوانب را در نظر گرفت؛ چون این تصمیم می‌تواند تورم‌زا باشد و تبعات زیادی برای حوزه مسکن به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم سیرجان تصریح کرد: بارها عنوان شده که دولت باید تنظیم‌گری کند و با استفاده از ابزارهای مختلف زمینه عرضه مطلوب کالاها را فراهم سازد در این میان دخالت مستقیم در قیمت از سوی دولت نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

وی در پایان افزود: با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا شاهد رشد قیمت‌های این دو کالا به دلیل نبود شفافیت در بازار خواهیم بود و این مساله موانع زیادی برای ساخت مسکن در کشور ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors