ئیس سازمان بورس خبر داد:

خروج سیمان و فولاد از بورس کالا منتفی شد

ئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : خروج سیمان و فولاد از بورس کالا منتفی شده و قرار است با نهاد‌هایی که نسبت به این دو صنعت انتقاد دارند، جلساتی برای رفع این ابهامات برگزار شود.

به گزارش فولادبان،  مجید عشقی در خصوص نگرانی‌های مربوط به خروج سیمان و فولاد از بورس کالا گفت: اصولاً معامله کالا‌ها در بورس کالا براساس قوانین و مقرراتی بوده که دولت‌های مختلف وضع کرده‌اند. بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد خروج این محصولات از بورس کالا می‌تواند بازار این محصولات را متلاطم کرده و تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

رئیس سازمان بورس افزود: موضوع خروج این محصولات از بورس کالا منتفی شده است؛ البته که عده‌ای انتقاداتی به برخی از فرآیند‌ها دارند و توصیه کرده‌ایم در جلسات کارشناسی اگر ایرادی به عرضه‌ها مطرح است، مورد بررسی قرار گیرد و برطرف شود.

وی تصریح کرد: اگر ایرادی در نحوه تعیین قیمت پایه وجود دارد، باید با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط گاهاً شورای رقابت، ستاد تنظیم بازار یا وزارت سمت برطرف شود. ایراداتی که مطرح می‌شود بعضاً به علت نبود آشنایی این دوستان با مکانیزم‌های بازار سرمایه و بورس کالاست و خروج این محصولات از بورس کالا قطعاً به التهاب بیشتر بازار‌ها دامن خواهد زد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *