جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 09 مهر 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 9 مهر؛ بازار داغ فولادی‌ها در زمستان/ نوسانات بازار فولاد ادامه‌دار شد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از احتمال بازار داغ فولادی‌ها در زمستان حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 9 مهر؛ بازار داغ فولادی‌ها در زمستان/ نوسانات بازار فولاد ادامه‌دار شد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران کاهش قیمت آهن امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با قیمت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است. در این راستا، نوسانات نرخ ارز هرچند اندک است اما بر بازارهایی مانند فولاد تاثیر مستقیم دارد. در بازار میلگرد شاهد افت و خیزهایی بودیم اما کفه ترازو بیشتر به سمت کاهش بود. در بازار نبشی و ناودانی ثبات قیمت اتفاق افتاد و تیرآهن نیز با کاهش قیمت مواجه شد. همچنین نوسان قیمت‌ها در بازار پروفیل مانند روز گذشته ادامه داشت.

در عین حال، آمار و ارقام معاملات امروز بورس کالا ننشان می‌دهد تقاضا برای زنجیره فولاد زیاد نیست. برهمین اساس، امروز ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۷ درصد آن، یعنی یک‌هزار و ۵۰۰ تن به فروش رسید.

علاوه بر این، مقامات ایران اعلام کرده اند که در زمینه صادرات فولاد برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارند تا بتوانند درآمد آن را پایدار کنند؛ به این صورت که فولادسازان بزرگ نیروگاه برق راه اندازی می کنند اما باید توجه داشت این اقدام تنها در نیمه اول سال کاربرد خواهد داشت؛ به این دلیل که فولادی‌ها در نیمه دوم سال با مشکل کمبود گاز روبه‌رو می‌شوند که در این زمینه وزارت نفت باید تامین کند اما برخی مسئولان دولتی اعلام کرده اند که پایداری شبکه خانگی در اولویت قرار دارد.

از سوی دیگر، اخبار مختلفی در منطقه خاورمیانه شنیده می‌شود که بر بازار فولاد نیز تاثیر می‌گذارد.افزایش تنش میان اوکراین و روسیه و جمهوری آذربایجان و ارمنستان باعث شده بازار فولاد در رکودی عمیق‌تر وارد شود. اکنون آلمان اعلام کرده در ماه‌های آینده محدودیت انرژی برای صنایع انرژی‌بر مانند فولاد در نظر می‌گیرد.

برخی کارشناسان بر این با‌ورند که شاید در زمستان به دلیل کاهش فولاد باعث خروج از رکود این صنعت شود اما باید توجه داشت اکنون کشورهای فولادساز برای اینکه بتوانند در فصل سرما بازارهای خود را حفظ کنند اکنون در تولیدات خود را افزایش دادند. روسیه نیز اعلام کرده برای صادرات انرژی شاید محدودیت‌هایی را در نظر بگیرد. در مقابل کشورهای غربی به دنبال تحریم بیشتر روس‌ها هستند. حالا باید دید چه زمستانی در انتظار بازار فولاد است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می دهد

در همین حال، در بازار میلگرد یک شرکت قیمت محصولات خود 500 تومان افزایش داد و دو شرکت از 400 تا 1200 تومان قیمت خود را با کاهش اعلام کردند.

علاوه بر این،قیمت ها در بازار نبشی و ناودانی ثابت ماند

در بازار تیرآهن، قیمت یک محصول در بخش کیلویی 183 تومان کاهش،در بخش شاخه ای قیمت محصولات 45 هزار تومان افت داشته است.

در بازار پروفیل، فروشندگان قیمت محصولات خود را با کاهش 200 تومانی و افزایش 300 تومانی اعلام کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors