جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 07 مهر 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ احتمال کاهش قیمت آهن در هفته آتی

با توجه به کمبود نقدینگی در بازار و با رکود بازار مسکن و حذف سفته بازی در فولاد، بازار داخلی فولاد در ثبات و آرامش به سر می‌برد. البته با این تصور که مشکلات مسکن با کاهش قیمت آهن و سیمان حل می‌شود، قیمت آهن در بازارها رو به کاهش است.

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ احتمال کاهش قیمت آهن در هفته آتی اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود در کشور، در هفته جاری بازار آهن با کاهش قیمت به کار خود ادامه داد. بر همین اساس، ۵۱ هزار و ۷۲۲ تن میلگرد آجدار در بورس کالا با قیمت ۲۱۷ هزار و ۳۷۲ ریال و با ارزش افزوده هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۶۹۵ ریال، حدود ۵۰ تومان زیر نرخ پایه معامله شد که نسبت به هفته گذشته هرکیلوگرم ۸۰۰ تومان کاهش داشت.

وی گفت: در این هفته قیمت تیرآهن ذوبی نمره ۱۴ هر شاخه ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، تیرآهن نمره ۱۶ هر شاخه ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و تیرآهن نمره ۱۸ هر شاخه ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در انبار تهران نرخ گذاری شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران تصریح کرد: همچنین ورق گرم ابعاد ۶x۱/۵ متر ضخامت‌های ۱۰ ، ۱۲ و ۱۵ هرکیلوگرم ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان تحویل تهران معامله می‌شود. قیمت نبشی ۴ ضخامت ۴ و نبشی ۵ ضخامت ۵ زنجان نیز هر کیلوگرم ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان، قیمت ناودانی ۶/۵ ترک هر کیلوگرم ۵۱ هزار تومان و ناودانی سنگین فایکو هر کیلوگرم ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

چیت ساز در پایان خاطرنشان کرد: روند قیمتها در بازار داخلی فولاد در حال حاضر کاهشی بوده و با کاهش قیمت آهن و سیمان، به نظر می‌رسد رکود در بازار مسکن را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: همچنین با توجه به کمبود نقدینگی در بازار و با رکود بازار مسکن و حذف سفته بازی در فولاد، بازار داخلی فولاد در ثبات و آرامش به سر می‌برد. البته با این تصور که مشکلات مسکن با کاهش قیمت آهن و سیمان حل می‌شود، قیمت آهن در بازارها رو به کاهش است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors