جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 05 مهر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
بررسی رفتار خریداران در تالار بورس کالا نشان می دهد:

تحلیل معاملات فولادی شهریور بورس کالا؛ رکود در بازار مقاطع ساختمانی فولاد ادامه دارد/ ورق‌های رنگی، سرد و گرم در صدر جدول

ورق‌های رنگی، سرد و گرم در صدر معاملات بازار فولاد شهریورماه سال جاری قرار گرفتند،

تحلیل معاملات فولادی شهریور بورس کالا؛ رکود در بازار مقاطع ساختمانی فولاد ادامه دارد/ ورق‌های رنگی، سرد و گرم در صدر جدول اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولادبان، ورق‌های رنگی، سرد و گرم در صدر معاملات بازار فولاد شهریورماه سال جاری قرار گرفتند، ضمن اینکه رکود در بازار مقاطع ساختمانی فولاد همچنان ادامه دارد.

تداوم محدودیت های برقی فولادسازان نیز موجب شده تا معاملات آهن اسفنجی در شهریورماه به داغی ماه‌های پیش از آن نباشد و حجم کمتری از عرضه ها به معامله بینجامد.

بررسی رفتار خریداران در تالار بورس کالای ایران نشان می‌دهد بیشترین نسبت حجم معامله به عرضه در زنجیره آهن و فولاد، در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به ورق رنگی تعلق داشته که نسبت به مرداد ماه حاکی از رشد ۵۲ واحد درصدی است.

ورق رنگی که در مرداد ماه فقط ۴۸ درصد عرضه‌های آن معامله شده بود، همه عرضه‌ شهریورماه آن معامله شد. البته حجم عرضه شهریور نسبت به مرداد ۶۸ درصد افت داشت.

در رده‌های بعدی این شاخص در شهریورماه سال جاری، ورق سرد و ورق گرم قرار دارند. نسبت حجم معامله به عرضه این محصولات به ترتیب برابر ۹۲ و ۷۸ درصد بوده است. نسبت حجم معامله به عرضه ورق سرد نسبت به مرداد ماه حدود ۱۱ واحد درصد افزایش یافته است.

نکته قابل توجه دیگر در تحلیل معاملات زنجیره فولاد، افزایش نسبت حجم معامله به عرضه نبشی و ناودانی فولادی از ۴۱ درصد در مرداد به ۷۶ درصد در شهریور است که حدود ۳۵ واحد درصد رشد داشته است.

به نظر می رسد با توجه به اجرایی نشدن فرآیند اتصال سامانه های بورس کالا و گمرک، این خریدها عمدتاً با هدف صادرات و استفاده از تفاوت نرخ ارزمعادل در تالار داخلی بورس کالا و صادرات صورت گرفته است.

شاخص نسبت حجم معامله به عرضه میلگرد نیز همچنان نزولی است به طوری که فقط ۱۳ درصد عرضه های این محصول به معامله ختم شده و میلگرد، بعد از سنگ آهن در رده دوم کمترین نسبت حجم معامله به عرضه در زنجیره فولاد قرار گرفته است. این شاخص در مردادماه ۱۹ درصد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors