جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 01 مهر 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

پیش‌بینی مصرف فولاد کشور در افق ۱۴۰۴/ استراتژی مقاصد صادراتی فولاد خام ایران

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: می‌توان پیشنهاد کرد که حاشیه خلیج فارس جهت دسترسی به آب‌های آزاد که علاوه ‌بر دسترسی به آب، مزیت کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل را نیز در پی دارد، به عنوان هاب صادراتی ۲۱‌میلیون تن فولاد در سال‌۱۴۰۴ در‌نظر گرفته شود.

پیش‌بینی مصرف فولاد کشور در افق ۱۴۰۴/ استراتژی مقاصد صادراتی فولاد خام ایران عینک فولادی

علی یاری در گفتگو با فولادبان، با اشاره به اینکه در‌حال‌حاضر مصرف سرانه فولاد ایران حدود ۲۵۰‌کیلوگرم است، اظهار داشت: میزان مصرف سرانه ایران در افق ۱۴۰۴ برابر با  ۳۷۴‌کیلوگرم خواهد بود و مازاد مصرف فولاد در آن سال حدود ۲۱‌میلیون تن است که می‌بایست صادر گردد.

وی گفت: این حجم از مازاد مصرف فولاد صادراتی نیازمند بررسی و تعیین استراتژی‏های مورد نیاز صادراتی می‏باشد که در ادامه مورد تحلیل قرار گرفته است.

این فعال بازار فولاد ادامه داد: عمده کشورهای هدف صادرات فولاد خام ایران به‌ترتیب عراق، افغانستان، تایلند، تایوان، امارات و عمان بوده است که نیاز است این روند صادراتی مسیر بهبود و توسعه خود را ادامه دهد.

به گفته علی یاری بهینه‌سازی در امر صادرات فولاد ایران و همچنین کاهش اثرات تحریم‏های یک‌جانبه، باید با شرح هدفمندی توسعه تولید فولاد در مناطق مستعد صادرات و هدفمندی مقاصد صادراتی تعریف شود.

هدفمندی توسعه تولید فولاد در مناطق مستعد صادرات

علی یاری تصریح کرد:می‌توان پیشنهاد کرد که حاشیه خلیج فارس جهت دسترسی به آب‌های آزاد که علاوه ‌بر دسترسی به آب، مزیت کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل را نیز در پی دارد، به عنوان هاب صادراتی ۲۱‌میلیون تن فولاد در سال‌۱۴۰۴ در‌نظر گرفته شود و طرح‌های توسعه‌ای فولادی مرکز کشور نیز در این زون احداث شوند تا به ظرفیت تولید بالای ۴/۲۵‌میلیون تن فولاد در حاشیه خلیج‌فارس جهت مصرف منطقه و اهداف صادراتی برسیم.

وی افزود: همچنین ایران دارای مزایای ژئوپلتیکی موقعیت منطقه ایران و تقاضای ۱۲۰‌میلیون تن محصولات فولادی منطقه منا و ۸۰‌میلیون تنی منطقه CIS تا سال‌۲۰۳۰ است که نقش کلیدی در امر صادرات داشته و نقطه قوت مهمی به‌حساب می‌آید و دیگر اینکه بعد از هند، تنها کشور نزدیک به بازار بزرگ چین است که تمام حلقه‌های زنجیره فولاد را دارد در نتیجه به‌دلیل مناقشات در منطقه، ایران می‌تواند به‌عنوان یک کشور امن به هاب صادراتی فولاد تبدیل شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors