جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 31 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد/

کمبود انرژی؛ کابوس فولادسازان/ افق ١۴٠۴ دور است

یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان گفت: با توجه به بحران انرژی که فولادسازان کشور به دلیل عدم مدیریت صحیح با آن مواجه اند، به نظر نمی‌رسد تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ محقق شود.

کمبود انرژی؛ کابوس فولادسازان/ افق ١۴٠۴ دور است اخبار

حسن طاهری در گفتگو با فولادبان، با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالان صنعت فولاد کشور با کمبود انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: قطعی برق در فصل تابستان و قطعی گاز در فصل زمستان، به کابوسی برای فعالان صنعت فولاد کشور تبدیل شده است. 

وی گفت: در حال حاضر اکثر صنایع با بحران انرژی مواجه هستند و متاسفانه چاره‌ای برای رفع این معضل نیز اندیشیده نمی‌شود. از سوی دیگر، وضع قوانین و دستورالعمل‌های غیرکارشناسانه نیز بر معضلات فعالان صنعتی به ویژه فولاد افزوده است و امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد کاهش این معضل باشیم.

این فعال فولادی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۹۵ درصد اقلام مصرفی تولید فولاد بومی‌سازی شده است، ضمن اینکه بخش عمده‌ای از تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز مجموعه ساخت داخل بوده و به غیر از ماشین‌آلات ابتدایی خط تولید که از کشور هند وارد می‌شود، تمامی تجهیزات و قطعات مصرفی بومی‌سازی شده‌اند. 

وی بیان کرد: در ارتباط با چشم‌انداز صنعت فولاد باید گفت که با توجه به بحران انرژی که فولادسازان کشور به دلیل عدم مدیریت صحیح با آن مواجه اند، به نظر نمی‌رسد تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ محقق شود.

به گفته طاهری، تعامل با کشورهای توسعه‌یافته جهان و استحکام پایه‌های اقتصادی کشور، امکان تولید این میزان فولاد و حتی بیشتر از آن را قوت خواهد بخشید؛ چراکه پتانسیل کافی در این زمینه وجود دارد و حتی می‌توان به صادرات هرچه بیشتر محصولات فولادی به کشورهای همسایه و نقاط مختلف امیدوار بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors