جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 28 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 28 شهریور؛ تقاضای فولاد در CIS پایین آمد/ نوسانات حداقلی در بازار ارز

تازه ترین خبرها از بازار فولاد نشان می دهد تقاضای فولاد در CIS پایین آمد.

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 28 شهریور؛ تقاضای فولاد در CIS پایین آمد/ نوسانات حداقلی در بازار ارز اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران کاهش قیمت آهن امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با قیمت 49 هزار و 560 تومان معامله شد که این نرخ نوسان اندکی نسبت به روز گذشته داشت. در این میان، به نظر می‌رسد واریز پول‌های ایران به حساب قطری‌‎ها تاثیر مستقیم بر بازار ارز ایران داشته است. در بازار پروفیل شاهد افزایش قیمت اندک بودیم اما بازار تیرآهن همچنان در سکوت قرار دارد. در بازار نبشی و میلگرد هم شاهد افت قیمت بودیم که به نظر می‌رسد به دلیل نوسانات ارزی دو روز گذشته است.

از سوی دیگر، در بازار جهانی شمش دریای سیاه بدون تغییر با همان نرخ 472.5 دلار در هر تن معامله شد اما شمش داخلی چین روند افزایشی را طی کرد، این در حالی است که شمش آسیای جنوب شرقی نیز بدون تغییر قیمت با 510 دلار در هر تن به فروش رفت. میلگرد صادراتی ترکیه کاهش قیمت داشت و 565 دلار در هر تن قیمت خورد. ورق گرم و سرد CIS نیز بدون نوسان قیمتی به ترتیب 565 و 695 دلار در هر تن معامله شد.

سنگ آهن چین نیز روند نزولی را طی کرد. برخی بر این باور بودند شاید تولید فولاد چین کاهش یافته اما براساس آمارهای منتشر شده تولید فولاد در سرزمین اژدها کاهش پیدا نکرده که این موضوع بر روی بازار مواد اولیه نیز تاثیر گذاشته است. تولید روزانه چین از آهن ذوبی و فولاد خام در دوره 1 تا 10 سپتامبر با افزایش 4.7٪ و 3.7٪ به ترتیب نسبت به اواخر ماه اوت، به 2.50 میلیون تن و 2.93 میلیون تن رسید، تا وقتی که به میان سپتامبر برسیم، هیچ نشانه‌ای از کاهش تولید فولاد در سراسر چین وجود ندارد و نرخ استفاده از کوره‌های ذوبی به نسبت 93 درصد است که در شرایط کنونی عدد بالایی محسوب می‌شود.

باید توجه داشت که تنش میان آذربایجان و ارمنستان بالا گرفته که این موضوع باعث شده تقاضای فولاد در منطقه CIS کاهش یابد. همچنین روسیه اعلام کرده از میزان تولید و صادرات فولاد کوتاه صرف نظر نمی‌کند. البته این کار روس‌ها منطقی به نظر می‌رسد به این دلیل که به تازگی کاهش تولید نفت را اجرا کردند و در مقابل با صادرات کمتر پول بیشتری به دست می‌آوردند. کشورهای غربی نیز به دنبال تحریم بیشتر علیه روس‌ها هستند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد، در بازار میلگرد محصولات 100 تا 400 تومان کاهش قیمت داشته اند.

در بازار نبشی و ناودانی در حالی قیمت ناودانی ثابت ماند که شاهد افت 990 تومانی محصولات نبشی هستیم
در بازار تیرآهن قیمت محصولات کیلویی و شاخه ای بدون تغییر اعلام شد.
در بازار پروفیل، قیمت محصولات شرکت ها 200 تومان افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors