جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 27 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

هموار شدن مسیر پرداخت مالیات با تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مسیر پرداخت مالیات و انجام تکالیف قانونی با تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان هموار شد.

هموار شدن مسیر پرداخت مالیات با تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولادبان، محمدهادی سبحانیان، رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تا پایان امسال قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به‌طور کامل اجرایی می‌شود، اظهارداشت: طبق انتظار موجود، این قانون موجب تسهیل بسیاری از فرآیند‌ها در حوزه مالیات بر ارزش افزوده و تا حدودی مالیات‌های مستقیم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این قانون فروشندگان را ملزم به صدور صورتحساب‌های الکترونیکی از طریق سامانه مؤدیان کردیم، گفت: به کمک صورتحساب‌های الکترونیکی می‌خواهیم فرایند پرداخت مالیات را برای اشخاص خواهان تبعیت از تعهدات مالیاتی خود آسان‌تر کرده و البته کار اشخاص فاقد تمکین را دشوارتر سازیم.

سبحانیان با بیان اینکه پس از ثبت صورتحساب‌های الکترونیکی، فروشنده و خریدار هیچ‌گونه تعهد دیگری در این زمینه نخواهند داشت، اضافه کرد: در فرآیند صدور صورتحساب الکترونیکی، مؤدیان مالیاتی هیچ‌گونه مداخله‌ای از جانب سازمان امور مالیاتی احساس نمی‌کنند؛ مگر در گزارش‌هایی که هیات‌های حل اختلاف وقوع نوعی نقض قوانین و مقررات را در فرآیند صدور صورتحساب الکترونیکی ارائه کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از پیش‌بینی روش دوسویه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: در واقع سازوکار پایانه‌های فروشگاهی برای ساده‌تر شدن تکمین مالیاتی تأمین شده است و چنانچه مؤدی به‌طور کامل از قوانین و مقررات تبعیت کند نیازی به نگهداری دفاتر حساب برای مالیات بر ارزش افزوده نخواهد داشت.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors