عضو هیات مدیره تولیدکنندگان فولاد ایران هشدار داد:

تقویت تولید فولاد در عربستان، عمان و قطر؛ تهدید جدید برای جایگاه فولاد ایران در عرصه بین‌الملل

عضو هیات مدیره تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: چنانچه برای چالش‌هایی که از تاب‌آوری صنعت فولاد ایران کاسته، چاره‌ای اندیشیده نشود، این صنعت به سرنوشت صنعتی همچون خودروسازی مبتلا می‌شود.

به گزارش فولادبان، بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تقویت تولید فولاد در کشورهای منطقه همچون عربستان، عمان و قطر را تهدیدی برای جایگاه فولاد ایران در عرصه بین‌الملل است.

وی تاکید کرد: چنانچه برای چالش‌هایی که از تاب‌آوری صنعت فولاد ایران کاسته، چاره‌ای اندیشیده نشود، این صنعت به سرنوشت صنعتی همچون خودروسازی مبتلا می‌شود.

احرامیان تصریج کرد: در همین دو سال گذشته رقبای بسیار قوی در برابر صنعت فولاد ایران قد علم کرده‌اند و عربستان سعودی، قطر و بحرین حضور خود را در صنعت فولاد منطقه پررنگ کرده‌اند.

عضو هیات مدیره تولیدکنندگان فولاد ایران اظهارداشت: این کشورها برای توسعه صنعت فولاد خود برنامه‌های قابل توجهی دارند و موفق شده‌اند سرمایه‌گذاران مطرح خارجی را به عنوان شرکای خود جذب کنند و شرایط سرمایه‌گذاری بسیار جذاب‌تری از سرمایه‌گذاری در ایران به سرمایه‌داران جهان پیشنهاد می‌دهند. اینها همگی زنگ خطرهایی است که اگر اکنون متوجه آنها نباشیم، در آینده امکان رقابت صنعت خود را از دست می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *