جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک فعال فولادی در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

یک تیر و دو نشان با سیاست ارائه تسهیلات خرید ماشین آلات/ ایران توانایی تولید ماشین آلات معدنی را دارد

یک فعال فولادی گفت: باید سیاست‌گذاری به سمتی حرکت کند که هم شرکت‌های معدنی بتوانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری و روند بهره برداری را توسعه دهند و هم رونق بار دیگر به شرکت‌ها بازگردد؛ بنابراین می‌توان گفت ارائه تسهیلات مناسب در این بخش هر دو طرف را راضی نگه خواهد داشت.

یک تیر و دو نشان با سیاست ارائه تسهیلات خرید ماشین آلات/ ایران توانایی تولید ماشین آلات معدنی را دارد اخبار

بهروز امجدیان در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه صنعت ایران به واسطه زیرساخت‌های فراوان در حوزه تولید ماشین آلات معدنی توانایی زیادی دارد، گفت: در حال حاضر شرکت‌های مختلفی توانایی تامین نیاز کشور در این حوزه را دارند، البته به شرط اینکه حمایت‌های لازم در این بخش عملی شود و برای تحریک تقاضا در این صنعت برنامه و سیاست‌گذاری صحیحی وجود داشته باشد. خرید ماشین آلات به دلیل هزینه بر بودن، اغلب باعث انصراف خریداران می شود که این روند باعث شده بسیاری از شرکت‌‎ها با چالش مواجه شوند.

وی افزود: در این راستا، باید سیاست‌گذاری به سمتی حرکت کند که هم شرکت‌های معدنی بتوانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری و روند بهره برداری را توسعه دهند و هم رونق بار دیگر به شرکت‌ها بازگردد؛ بنابراین می‌توان گفت ارائه تسهیلات مناسب در این بخش هر دو طرف را راضی نگه خواهد داشت.

این فعال صنعت فولاد با اشاره به نیاز معادن به ماشین آلات اظهار کرد: با توجه به اینکه معادن بسیاری در کشور وجود دارد، براساس برنامه ریزی‌ها سرمایه گذاری‌های زیادی برای کشف معادن جدید انجام شده است. همچنین در سال‌های اخیر سیاست احیای معادن و توسعه برخی معادن در دستور کار قرار گرفته که این روند نیز نیازمند ماشین آلات بسیاری است.

به گفته امجدیان، برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ماشین‌آلات تعرفه‌های وارداتی به‌ شدت افزایش یافته و از طرفی اجازه واردات صادر نمی‌شود، در صورتی که تعداد و تنوع محصولات داخلی بسیار کم است.

وی تصریح کرد: همچننی نیاز کشور برای تامین ماشین آلات معدنی، حدود ۱۵ هزار دستگاه است که بخشی از این دستگاه‌ها امکان تولید در داخل را ندارند و به لحاظ ارزشی، ۸۰ درصد تولید از طریق دستگاه‌هایی در معادن صورت می‌گیرد که تولید داخلی ندارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors