جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک فعال فولادی در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

لزوم رفع موانع خارجی و داخلی برای جهش تولید فولاد/ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ترکیه و شرق آسیا چیست؟

یک فعال فولادی گفت: برقراری مشوق‌های صادراتی نیز راهکاری برای جهش صادرات خواهد بود و بر همین اساس، هر اندازه که صادرات تقویت شود، تولید نیز تقویت خواهد شد.

لزوم رفع موانع خارجی و داخلی برای جهش تولید فولاد/ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ترکیه و شرق آسیا چیست؟ اخبار

آیدین زینال زاده در گفتگو با فولادبان درباره راهکارهای جهش تولید فولاد در شرایط فعلی مطرح کرد: در صنایع مختلف کشور به ویژه فولاد، تولید بدون داشتن فروش و بازار مناسب معنی ندارد و لازمه ایجاد جهش در تولید، ایجاد جهش در بازار است. در این راستا، هیچ فعالیت تولیدی و کسب و کاری، بدون توجه به بازارهای بین‌المللی شکل نمی‌گیرد و تداوم پیدا نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در واقع اولین الزام ایجاد جهش در تولید، توسعه صادرات و تسهیل در این بخش است. در این رابطه دولت باید صادرات را به‌ عنوان یک تکلیف صد درصدی برای خود قرار دهد و تمام موانع را برای صادرات بردارد. از سوی دیگر، برقراری مشوق‌های صادراتی نیز راهکاری برای جهش صادرات خواهد بود و بر همین اساس، هر اندازه که صادرات تقویت شود، تولید نیز تقویت خواهد شد.

به گفته این فعال فولادی، افزایش ظرفیت تولید فولاد در ایران را می‌توان وابسته به دو عامل خارجی و داخلی دانست.

زینال زاده در ادامه افزود: در خصوص عامل خارجی باید به حوزه سیاست خارجه کشور اشاره کرد که در چند سال اخیر با مشکلات فراوانی روبرو بوده است. همچنین از عوامل داخلی نیز می‌توان کمبود انرژی، تکمیل نبودن زیرساخت‌ها، بخشنامه‌های متعدد و شبانه و امثال آن دانست.

وی در پایان اظهارداشت: با توجه به دامپینگ شدید روسیه، صادرات محصولات فولادی در منطقه بسیار سخت شده و لازم است دولت حمایت‌ها و مشوق‌های صادراتی را در این بخش داشته باشد تا بتوانیم حداقل 6 میلیارد دلار ارزآوری سال‌های گذشته را داشته باشیم. در این راستا، می‌توان گفت بازار فولاد، بازار راکدی است و در حوزه بین‌الملل نیز چنین شرایطی داریم و به دلیل افزایش ذخیره‌سازی، شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار ترکیه و بازار شرق آسیا هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors