جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس ارزی: در گفتگو با فولابان تجلیل کرد:

دلار پایان امسال با چه نرخی معامله خواهد شد؟

یک کارشناس بازار ارز گفت: براساس نرخ تورمی که بانک مرکزی در کانال 30 درصد پیش بینی کرده است، به نظر می‌رسد نرخ رشد دلار در سال 1402 در محدوده نرخ تورم باشد.

دلار پایان امسال با چه نرخی معامله خواهد شد؟ اخبار آینده قیمت دلار در ایران, پیش بینی قیمت دلار

میثم علیمحمدی در گفتگو با فولادبان با پیش بینی وضعیت نرخ دلار تا پایان سال جاری مطرح کرد: در چند ماه اخیر دلار در کانال 40 تا 50 هزار تومانی نوسان دارد و این وضعیت نشان می‌دهد که قیمت ارز در این محدوده در حال تثبیت شدن است. ادامه این روند بستگی به میزان نرخ بهره، نسبت ارزش اقلام صادراتی به وارداتی، دلالان و واسطه گران، زیاد بودن وجوه استقراضی دولت و امثال آن دارد.

وی گفت: کاهش انتظارات تورمی که با اقدامات بانک مرکزی و اعمال موفق سیاست تثبیت رخ داده، روند صعودی نرخ ارز را متوقف کرده است به گونه‌ای که به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری، ادعای عدم جهش نرخ ارز ادعای بی‌راهی نخواهد بود. البته افزایش قیمت دلار تا پایان سال در صورت رشد نرخ تورم اتفاق خواهد افتاد.

این کارشناس بازار ارز افزود: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، اگر با همین وضعیت در سیاست و اقتصاد جلو برویم، احتمالاً در محدوده نرخ تورم یا کمتر از آن، افزایش قیمت دلار را شاهد خواهیم بود.

علیمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع براساس نرخ تورمی که بانک مرکزی در کانال 30 درصد پیش بینی کرده است، به نظر می‌رسد نرخ رشد دلار در سال 1402 در محدوده نرخ تورم باشد. از طرفی در صورتی که اتفاق سیاسی جدید و مهمی رخ دهد، به احتمال زیاد یک جامپ ارزی خواهیم داشت اما در حال حاضر پیش بینی قطعی این موضوع سخت است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors