جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 18 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 18 شهریور؛ پیام بازگشت نرخ دلار به 50 هزار تومان چیست؟/ مذاکرات پر تنش آلمان و روسیه بر سر گاز

تازه ترین خبرها از بازار فولاد نشان می دهد پیام بازگشت نرخ دلار به 50 هزار تومان چیست؟

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 18 شهریور؛ پیام بازگشت نرخ دلار به 50 هزار تومان چیست؟/ مذاکرات پر تنش آلمان و روسیه بر سر گاز اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران اخبار گاز مایع, روسیه

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت 49 هزار و 800 تومان در بازار معامله شد، این در حالی است که نرخ ابتدای معاملات امروز 50 هزار تومان بود. در واقع دلار دوباره پس از چند ماه وارد کانال 50 هزار تومان شد و این سیگنال را به بازار می‌دهد که ممکن است قیمت‌ها دوباره در مدار افزایش قرار بگیرد. بانک مرکزی اعلام کرده اقدامات خود را در حوزه ارز گسترش خواهد داد و نوسانات قیمت روند طبیعی را طی می‌کند.

در همین حال، با اینکه امروز بازارهای جهانی تعطیل است اما قیمت برخی مقاطع فولادی اعلام شده است. در این راستا، شمش دریای سیاه نسبت به روز گذشته تغییری نداشته و با همان نرخ 472.5 دلار در هر تن معامله شد. شمش داخلی چین نیز کاهش نسبی داشت و شمش آسیای جنوب شرقی نیز روند کاهش قیمت را طی کرد به طوری که 509 دلار در هر تن قیمت خورد. میلگرد صادراتی ترکیه رشد اندکی داشت و 567.5 دلار در هر تن معامله شد. ورق گرم و سرد CIS نیز بدون تغییر با قیمتهای 565 و 695 دلار در هر تن معامله شدند.

همچنین آلمان امروز اعلام کرده صرفه جویی در مصرف گاز را در برنامه بگذارند تا بتوانند برای زمستان آماده شوند. از سوی دیگر، مذاکرات این کشور با قطر تقویت شده تا بتوانند گاز مایع از این کشور دریافت کنند. قطر هنوز چراغ سبزی به این موضوع نشان نداده اما پیش شرطی داشته که هزینه حمل و نقل کاملا بر عهده خریدار است؛ به این دلیل که صادرات به این کشور با هزینه‌های زیادی همراه است. برخی کارشناسان بر این باورند اگر ایران اکنون تحریم نبود می‌توانست در زمینه تولید فولاد و تامین گاز این کشورها کمک کند.

روسیه نیز اعلام کرده در صورتی گاز را به کشورهای اروپایی تحویل می‌دهد که بتواند از سوئیفت استفاده کند و معاملات را با ارز ملی این کشور انجام دهد. در عین حال، کشورهای اروپایی به درخواست آمریکا به دنبال فشار بیشتر به روسیه هستند. همچنین اعلام شده ناتو به صورت کامل به کمک اوکراین فقط برای دفاع از منافع خود می‌‍پردازد و روسیه هم در مقابل گفته در صورت کمک کشورهای دیگر به اوکراین ممکن است آنها هم مورد هدف حمله قرار بگیرد. این موضوع تجارت دو کشور روسیه و اوکراین را با چالش مواجه کرده است.

در همین حال، در بازار ایران امروز بازار نبشی و ناودانی و همچنین تیرآهن در شرایط ثبات و آرامی در حال حرکت هستند. نوسان پروفیل مانند هفته گذشته ادامه داشت.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز شنبه نشان می دهد

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors