جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

افزایش تولید فولاد در سایه محدودیت‌های انرژی/ فولاد بعد از نفت و گاز؛ پرچم‌دار تجارت خارجی

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: فولاد بعد از نفت و گاز دومین کالای پرحجم تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد و تعداد زیادی از صنایع پایه از قبیل حمل ‌و نقل، ساختمان، ساخت ماشین‌آلات، معدن و دیگر صنایع مرتبط با تولید و انتقال انرژی، به صنعت فولاد وابسته هستند و از این رو بهبود و توسعه صنعت فولاد از اهمیت ویژه‌ای در توسعه اقتصادی کشورها برخوردار است.

افزایش تولید فولاد در سایه محدودیت‌های انرژی/ فولاد بعد از نفت و گاز؛ پرچم‌دار تجارت خارجی اخبار

محمد هادی احسانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های جدید صنعت فولاد سبب توسعه زنجیره پایین‌ دستی و ایجاد ارزش‌ می ‌شود، اظهار داشت: ایران برای چندمین سال در رده دهمین تولیدکننده فولاد جهان قرار گرفته است، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌ شود ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد در افق ۱۴۰۴ محقق شود.

وی گفت: با توجه به اینکه فولادسازی جزئی از صنایع مادر به حساب می آید، افزایش تولید فولاد می تواند از جنبه های گوناگونی بر جامعه و اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

این فعال فولادی افزود: فاکتورهایی نظیر افزایش اشتغال زایی، افزایش میزان صادرات فولاد و سودآوری ارزی، کاهش قیمت مقاطع فولادی برای نیازهای داخلی، بازگشت به چرخه تولید کارگاه های تولیدی و صنایع فولادی که کنار گذاشته شدند و نیز کاهش قیمت مقاطع فولادی با توجه به کاربرد فولاد در ساختمان سازی و رونق گرفتن مجدد ساختمان سازی از جمله اصلی ترین مزایای افزایش تولید فولاد در کشور می باشند.

به گفته احسانی، به ازای یک درصد رشد استفاده ازورق فولادی، یک کشور در حال توسعه، 0.85 درصد رشد اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

وی اظهارداشت: دولت باید از تلاش‌های تولیدکنندگان فولادی در ایران قدرانی کند، چرا که این تولیدات با روندی افزایشی در سایه محدودیت‌های مختلف از جمله تامین انرژی مورد نیاز صنایع رقم زده شده است.

احسانی با تاکید بر اینکه فولاد بستر مناسب کاهش تورم و ارزآوری مناسب برای کشور را دارا است، خاطرنشان کرد: براساس آمارهای جهانی، تغییرات تولید فولاد از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ نشان‌دهنده رکورد ایران در افزایش تولید فولاد است به طوری که در این بازه زمانی تولید فولاد در ایران بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: این صنعت به دلیل اشتغال، درآمدزایی و ایجاد تحرک در صنایه پایین دستی باید از اهمیت بیشتری برخوردار شود نه اینکه با تصمیمات یک‌شبه و ابلاغیه های گوناگونی که گویای تصمیمات غیرکارشناسی شده است، مانع رشد و بالندگی آن شویم.

احسانی گفت: صنعت فولاد بعد از نفت و گاز دومین کالای پرحجم تجارت خارجی را تشکیل می‌دهد و تعداد زیادی از صنایع پایه از قبیل حمل ‌و نقل، ساختمان، ساخت ماشین‌آلات، معدن و دیگر صنایع مرتبط با تولید و انتقال انرژی، به صنعت فولاد وابسته هستند. برهمین اساس، بهبود و توسعه صنعت فولاد از اهمیت ویژه‌ای در توسعه اقتصادی کشورها برخوردار است.

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors