جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 13 شهریور 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
فولادبان عواقب بخشنامه ارزی بانک مرکزی را تحلیل می کند؛

شوک بزرگ تورمی به بازار با تصمیم بانک مرکزی/ قیمت مواد اولیه کالاها حداقل 31 درصد بالا می‌رود

مکاتبه فوق العاده مهم بانک مرکزی با وزارت نفت برای تغییر نرخ محاسباتی ارز پتروشیمی‌ها در بورس کالا از دلار نیمایی (28 هزار و 500 تومان) به نرخ دلار حواله (37 هزار و 500 تومان) قطعا قیمت مواد اولیه خیلی از کالاها را 31.5 درصد افزایش خواهد داد.

شوک بزرگ تورمی به بازار با تصمیم بانک مرکزی/ قیمت مواد اولیه کالاها حداقل 31 درصد بالا می‌رود اتحادیه ها و انجمن های فولاد صنعت پتروشیمی, محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی

به گزارش خبرنگار فولادبان، مکاتبه فوق العاده مهم بانک مرکزی با وزارت نفت برای تغییر نرخ محاسباتی ارز پتروشیمی‌ها در بورس کالا از دلار نیمایی (28 هزار و 500 تومان) به نرخ دلار حواله (37 هزار و 500 تومان) قطعا قیمت مواد اولیه خیلی از کالاها را 31.5 درصد افزایش خواهد داد.

در این میان، بانک مرکزی در مکاتبه با وزارت نفت، نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران را مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی در بورس‌ کالا اعلام کرده است. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در مکاتبه ای با وزیر نفت با اشاره به نامه شماره 591‏‏/1402 مورخ 09‏‏/01‏‏/1402 او در خصوص نرخ تسعیر ارز محاسبه قیمت خوراک و محصولات شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی، نوشت: «خواهشمند است ترتیبی اتخاذ نمایند تا نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه بورس کالا قرار گیرد.»

این تصمیم قطعا بورس را سبزپوش و سهام پتروشیمی‌ها را برای مدتی، ارزنده خواهد کرد اما قیمت مواد اولیه خیلی از کالاها را به سرعت 31.5 درصد افزایش خواهد داد.

توضیح آنکه اختلاف 9 هزار تومانی مابه‌التفاوت دو ارز نیمایی و دلار حواله، حداقل 31.5 درصد قیمت پایه محصولات را افزایش می‌دهد که در نهایت این اتفاق، در افزایش قیمت نهایی محصولات عاملی مهم و تاثیرگذاری خواهد بود.

برخی کارشناسان صنعت فولاد هشدار می دهند: در صورتی که قیمت مواد اولیه حدود 31.5 درصد افزایش یابد، شوک بزرگی به کل صنعت کشور وارد خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors