جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 09 شهریور 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 9 شهریور؛ خطر تراز تجاری منفی برای اقتصاد/ دست رد سوریه بر سینه ترک‌ها

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از خطر تراز تجاری منفی برای اقتصاد و دست رد سوریه بر سینه ترک‌ها حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 9 شهریور؛ خطر تراز تجاری منفی برای اقتصاد/ دست رد سوریه بر سینه ترک‌ها اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرنگار فولادبان، قیمت دلار امروز در نرخ ۴۹ هزار تومان معامله شد. ظاهرا سیاست تولیت بانک‌مرکزی توانسته التهاب بازار را کاهش دهد. بانک مرکزی اعلام کرده این سیاست ادامه خواهد داشت اما باید توجه داشت در جهار ماهه ابتدایی سال ۳.۶ میلیارد دلار و پنج ماهه ابتدایی سال ۵.۱ میلیارد دلار تراز تجاری منفی بود.

در همین حال، با اینکه این تراز منفی تجاری در بخش غیر نفتی اتفاق افتاده اما ممکن است منابع نفتی را درگیر کند؛ به این دلیل که برای پوشش این کسری از منابع ارزی استفاده می‌شود و از آنجایی که منابع نفتی در مرکز مبادله ارز و طلا استفاده می‌شود ادامه این روند تخصیص در آن بخش را با مشکل مواجه می‌کند. صادرات قولاد و پتروشیمی عمده صادرات غیر نفتی ایران را تشکیل می‌دهد و آمارهای سامانه نیما نیز این موضوع را تایید می‌کند.

البته به نظر می‌رسد رکود جهانی بر صادرات فولاد ایران نیز تاثیر گذاشته و تقاضای جدیدی برای عرضه بیشتر وجود ندارد. از این رو، برخی تحلیلگران مدیریت واردات را پیشنهاد می‌دهند تا تراز تجاری مثبت شود.
در بازار جهانی فولاد امروز اتفاق خاصی نیفتاد اما روسیه و چین پیگیر پروژه‌های سوریه هستند و منتظر آرام شدن فضا در آن کشور ماندند. ترکیه نیز متقاضی آن است اما سوریه از نظر سیاسی با این‌کشور مشکل دارد و مانع حضور ترک‌ها در سرزمین شام شده است.

همچنین ترکیه به دنبال سرمایه‌گذاری مستقیم در کشورش است و امید دارد که از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس این مهم را به نتیجه برساند اما این بخش هم هنوز نتوانسته مشکل این کشور را حل کند. به این دلیل که آمریکا در زمینه صادرات محصولات خود به این ترکیه شرط و شروط تعیین کرده‌ و فولادسازان این کشور با مشکل مواد اولیه قراضه روبه‌رو هستند.چین نیز اعلام کرده ‌پروژه‌های کشورها را با تخفیف انجام می‌دهد اما هنوز کشوری پذیرش نداشته است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در رو  پنجشنبه نشان می دهد در بازار اعلام قیمت شرکت ها میلگرد به صورت ثایت گزارش شده است

در بازار پروفیل، بعضی مبادی فروش با ثبات قیمت ،و همچنین بعضی فروشندگان با افزایش 200 تومانی روند بازار را افزایشی قرار دارند

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت‌ها با کاهش 300 تومانی همراه بود ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای ای هم کاهش 500 هزار تومانی نسبت به روز گذشته مشاهده شده است .

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات شرکت ها بدون تغییر اعلام شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors