عضو کمیسیون امور داخلی مجلس به فولادبان عنوان کرد:

تشکیل وزارت بازرگانی در مرحله بررسی شورای نگهبان دچار مشکل خواهد شد/ امروز مشکل اصلی اقتصاد تفکیک وزارتخانه‌ها نیست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: اگر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس به سرانجام هم برسد، باز هم در مرحله بررسی در شورای نگهبان دچار مشکل می شود.

محمدحسن آصفری در گفتگو با فولادبان با اشاره به دلایل مخالفت خود با تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: امروز مشکل اصلی اقتصاد کشور تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی نیست، چرا که در گذشته نیز این وزارتخانه ها از هم جدا بودند و همین شرایط اقتصادی غیرقابل قبول در کشور برقرار بود. بدون شک الان هم با تفکیک مجددا بخش بازرگانی از وزارت صمت قرار نیست اتفاق خاصی برای اقتصاد ما بیفتد.

وی گفت: ما باید امروز در حوزه تجارت یک گام بزرگ برداریم و بتوانیم با ایجاد گشایش‌هایی درحوزه سیاست خارجی، مسیرهای جدیدی را برای گسترش تجارت با سایر کشورها به وجود آوریم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: وزارت بازرگانی بیشتر به سمت بازار خارجی و به تعبیر دقیق تر واردات محصولات خارجی سوق پیدا می کند و همین مساله موجب بروز مشکلات برای تولیدکنندگان می شود اما اگر ما عنوان و شرح وظایف وزارت بازرگانی را توسعه تجارت با محوریت صادرات می گذاشتیم، می توانست موثرتر باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: واقعیت این است که جدای از هزینه هایی که ایجاد ساختارجدید در دولت برای کشور خواهد داشت، مطمئناً تشکیل وزارت بازرگانی با شرح وظایفی که برای آن تعیین کرده اند، نمی تواند گشایشی در حوزه اقتصادی و کاهش قیمت کالاهای اساسی در بر داشته باشد؛ به ویژه اینکه مشاهده می شود دولت هیچ برنامه جدیدی برای تغییر در ساختارهای سابق در حوزه تجارت و بازرگانی در لایحه خود نیاورده است.

آصفری یادآور شد: ما در سال‌های گذشته اقدام به انتزاع بخشی از مسئولیت‌های وزارت صمت کردیم و آن را به وزارت جهادکشاورزی واگذار کردیم و حالا مجددا می‌خواهیم این اختیارات را از این وزارتخانه بگیریم و آن را به وزارت بازرگانی بدهیم که بدون شک این اقدام موجب سردرگمی تجار و تولیدکنندگان خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *