جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 05 شهریور 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 5 شهریور؛ ارتقای جایگاه فولاد ایران در جهان/ خطر نوسان ارزی است؟

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز یکشنبه از صعودی شدن نرخ دلار در بازار و ارتقای جایگاه فولاد ایران در جهان حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 5 شهریور؛ ارتقای جایگاه فولاد ایران در جهان/ خطر نوسان ارزی است؟ اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز بر خلاف روز گذشته که روند نزولی را طی کرد، امروز صعودی بود به طوری که ابتدای معاملات با پایه ۴۸ هزار تومان آغاز شد و سپس وارد ۴۹ هزار تومان شد. امروز نرخ دلار به ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان در بازار رسید. وضعیت صادرات و واردات غیر نفتی کشور نشان می‌دهد در چهار ماه ابتدایی سال حدود ۳.۶ میلیارد دلار تراز تجاری منفی است و ادامه این روند می‌تواند فشار به بازار ارز وارد کند.

در همین حال، امروز شمش دریای سیاه 465 دلار در هر تن معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته افزایش اندک را نشان می‌دهد. همچنین شمش آسیای جنوب شرقی با رشد نسبی به 512 دلار در هر تن رسید. میلگرد صادراتی ترکیه نیز بدون تغییر 570 دلار در هر تن معامله شد. همچنین ورق گرم و سرد CIS به ترتیب 565 و 695 دلار در هر تن قیمت خوردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد وضعیت بازار جهانی نیز نسبت به گذشته تغییری نداشته و نوسان قیمت‌ها بسیار اندک است. عرضه انقدر زیاد است که تقاضا نمی‌تواند قیمت‌ها را تحریک کند.

درباره فولاد ایران نیز باید گفت شرایط بهتر از قبل شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است. در آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد آمده است” مجموع تولید جهانی فولاد ایران در ژوئن ۲۰۲۳ میلادی رشد ۱۷.۴ درصدی را به ثبت رساند. همچنین ایران در ماه ژوئن جایگاه هفتم و در نیمه نخست سال جاری میلادی، جایگاه هشتم را در تولید جهانی فولاد کسب کرده است.

تولید فولاد خام ایران در ژوئن سال جاری میلادی 3 میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ثبت رسید که این میزان حاکی از رشد ۱۷.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. ایران توانست با این میزان تولید به رتبه هفتم تولید در ژوئن ۲۰۲۳ میلادی دست یابد. ۶۳ کشور فولادساز جهان در ژوئن امسال ۱۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یک‌دهم درصدی نشان می دهد.

همچنین در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی ایران در مجموع ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، افزایش ۴.۸ درصدی نشان می‌دهد. ایران توانست با تولید این میزان به پله هشتم تولید فولاد جهان طی نیمه نخست سال جاری میلادی صعود کند. جایگاه پیشین ایران در تولید فولاد در سال های گذشته دهم بود که در ماه قبل (می) به‌طور مشترک با ترکیه، به رتبه نهم رسیده بود.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در رو یکشنبه نشان می دهد،

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors