جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 شهریور 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛

واکنش به طرح انحلال بورس کالا/ سیاست دولت مانع از استفاده از شرایط تحریمی روسیه در صنعت فولاد شد

مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب گفت: تحریم روسیه قطعا می‌تواند فرصت خوبی برای بازرگانان فولادی ایران باشد؛ به شرطی که خود تحریمی توسط دولت اتفاق نیفتد و جلوی بازرگانان کشور گرفته نشود.

واکنش به طرح انحلال بورس کالا/ سیاست دولت مانع از استفاده از شرایط تحریمی روسیه در صنعت فولاد شد اخبار اخبار دولت, دولت, روسیه

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان با اشاره به تحریم روسیه توسط شورای اروپا و تأثیر آن بر بازار فولاد ایران اظهارداشت: در حال حاضر تحریم روسیه قطعا می‌تواند فرصت خوبی برای بازرگانان فولادی ایران باشد؛ به شرطی که خود تحریمی توسط دولت اتفاق نیفتد و جلوی بازرگانان کشور برای صادرات فولاد گرفته نشود.

وی گفت: البته در صنعت تولید فولاد ایران، این فرصت منحصر به‌ فرد که به عنوان نتیجه تحریم‌های اروپا علیه روسیه به وجود آمده، با وجود امکانات و قدرت تولیدی کشور، هنوز با چالش‌هایی در راه تبدیل شدن به یک فرصت موفق در زمینه صادرات مواجه است.

مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب درباره فاقد برنامه بودن برای بهره‌گیری از تحریم روسیه تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور، به نظر می‌رسد که سیاست‌های دولت در خصوص تنظیم بازار تغییرات چندانی نخواهد داشت. این موضوع می‌تواند به دلیل اقدامات دستوری دولت در تنظیم بازار و تأثیرات منفی آن بر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باشد.

میرزایی معتقد است: تحریم‌های اروپا علیه روسیه فرصتی خوب برای توسعه بازار صادراتی ایران محسوب می‌شود اما به دلیل نبود راهکارهای دقیق و عدم شفافیت در مورد تنظیم بازار و اجرای صادرات، هنوز تأثیرات دقیق این تحریم‌ها روشن نشده است.

وی با اشاره به طرح انحلال بورس کالا اظهارداشت: هر شخصی که کار تجاری و بازرگانی انجام می‌دهد، به طور قطع موافق این طرح نخواهد بود اما با توجه به اینکه بورس دارای شفافیت است و عدم جانب داری از شخصیت‌های خاص و طیف خاصی ندارد، بر همین اساس، به ضرر بسیاری از تولیدکنندگان و فولادسازان شده است، بنابراین نقطه مثبتی در بورس مشاهده نمی‌شود و بورس کالا بیشتر به جای اینکه در شفاف سازی کار کند، به بخش فولاد جهت‌دهی می‌کند که این امر بسیار واضح و مشخص است.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors