جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 شهریور 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با فولادبان تاکید کرد:

مصوبه مجلس برای واردات ماشین آلات معدنی الزامی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امکان واردات این ماشین آلات فراهم شده اما باید دقت کنیم که به محصولات داخلی ضربه نخورد در عین حال واردات ۵ هزار ماشین آلات معدنی مصوبه مجلس و لازم الاجراست.

مصوبه مجلس برای واردات ماشین آلات معدنی الزامی است اخبار

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با فولادبان با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه ماشین آلات معدنی، اظهار داشت: نمایندگان مجلس سال گذشته واردات ۵ هزار ماشین آلات معدنی به کشور انجام و دولت هم باید این مصوبه را اجرایی کند.

وی گفت: در حوزه اکتشاف، فرآوری و عدم خام فروشی محصولات معادن باید اقدامات و سیاست‌های لازم در کشور انجام شود که در این مسیر یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد، ماشین آلات به روز و توانمندی است که می تواند در این مسیر کمک کند و ارزش افزوده بسیار بالایی را هم برای کشور رقم بزند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تا جای ممکن از توان داخلی در حوزه ماشین آلات معدنی استفاده کرد ولی اگر این توان و پتانسیل در داخل وجود ندارد، قطعاً باید اقدام به واردات کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قوانینی که در دولت گذشته وجود داشت، بحث ارز بود و برای واردات به طور جدی با مشکل روبرو بودیم. قیمت ارز به طور فزاینده در حال افزایش بود و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین تکلیف می کرد و هرچه تقاضا بالا می‌رفت قیمت ارز نیز به تبعیت از آن بالا می رفت و به دلیل وجود همین شرایط دولت گذشته این توانایی را نداشت که اقدام به واردات این ماشین آلات کند اما در حال حاضر موانع کمتری برای این موضوع وجود دارد و امکان واردات این ماشین آلات فراهم شده است.

به گفته این نماینده مجلس، ما به دنبال این نیستیم در حالی که در داخل امکان ساخت این ماشین آلات وجود ندارد، واردات آنها را ممنوع کنیم اما باید با مدیریت حساب شده‌ تعادل را بین تولید داخل و واردات ایجاد کنیم تا به این وسیله معادن ما نوسازی شوند.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors