جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 29 مرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 29 مرداد؛ رکود بخش مسکن دامن فولاد را گرفت/ تاثیر اوج گرفتن جنگ روسیه و اوکراین چه پیامدی دارد؟

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز یکشنبه نشان می دهد رکود بخش مسکن دامن فولاد را گرفته است.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 29 مرداد؛ رکود بخش مسکن دامن فولاد را گرفت/ تاثیر اوج گرفتن جنگ روسیه و اوکراین چه پیامدی دارد؟ اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران روسیه, قیمت جهانی آهن اسفنجی, قیمت جهانی فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با نرخ 48 هزار و 800 تومان معامله شد. این نرخ نسبت به روز گذشته تغییر چندانی ندارد و بر همان پایه خرید و فروش انجام می‌شود. این ثبات نرخ در بازار خرده فروشی محصولات فولادی نیز اثر گذاشت و نوسانات در این بخش را به حداقل رساند.

همچنین امروز در بازار جهانی شمش دریای سیاه با رشد اندک به 455 دلار در هر تن رسید. در مقابل شمش آسیای جنوب شرقی کاهش کمی را تجربه کرد و با نرخ 505 دلار در هر تن معامله شد. میلگرد صادراتی ترکیه، ورق گرم و سرد CIS نیز بدون تغییر بودند و به ترتیب 565، 560 و 690 دلار در هر تن قیمت خوردند. نرخ‌ها در بازار جهانی نشان می‌دهد وضعیت فولاد وضعیت مطلوبی را طی نمی‌کند.

در عین حال، اکنون جنگ روسیه و اوکراین به اوج خود رسیده است؛ دو کشوری که از نظر ذخایر و صادرات فولادی محسوب می‌شوند و افزایش درگیری باعث آسیب بیشتر به بازار فولاد جهانی خواهد شد. در حال حاضر اغلب کشورها با کاهش پروژه‌های عمرانی روبه‌رو شده‌اند و تقریبا همه کشورهای فولادساز به دنبال بازارهای صادراتی هستند. افزایش عرضه در بازارهای صادراتی باعث رکود بیشتر در بخش فولاد شده است. در واقع می‌توان گفت جنگ روسیه و اوکراین به فرسایش رسیده و کشورهای دیگر نیز خواهان پایان یافتن جنگ هستند. از این رو احتمالا مذاکرات صلح که توسط چین دنبال می‌شود به نتیجه برسد.

از بورس کالا چه خبر؟ امروز یکشنبه بیست و نهم مرداد ماه قرار بود ۲۱ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که ۲۰ هزار تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۵ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند. در همین حال، برای ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت، ۲۰ هزار تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۱۲۹ هزار و ۵۲۹ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

به هر حال، به نظر می‌رسد رکود بلای جان نوردکاران شده است. بررسی آمار و معاملات بورس کالا نشان می‌دهد در هفته پایانی مرداد ماه عرضه میلگرد در بازار فیزیکی تنها 15 درصد معامله شد. نوردکاران حدود 220 هزار تن انواع میلگرد فولادی عرضه کردند که تنها 43 هزار تن تقاضا به ثبت رسید. از آنجایی که تابستان فصل ساخت و ساز محسوب می‌شود انتظار می‌رفت معاملات بخش فولاد بیشتر این میزان باشد اما رکود بخش مسکن باعث شد بخش فولاد نیز در رکود فرو برود.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روزیکشنبه نشان می دهد

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors