در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛

تداوم محدودیت‌ها برای کارخانجات فولادی/ روسیه جای فولاد ایران در آسیای میانه را پر کرد

معاون فروش فولاد خراسان گفت: کشورهای آسیای میانه زمینه مناسبی برای سرریز شدن محصولات روسی بود و چنین عملکردی، متاسفانه بازار فولاد ایران را در وضعیت بدی قرار داده است.

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان با اشاره به تحریم فولادی روسیه توسط شورای اروپا و تأثیر آن در بازار صادراتی فولاد ایران اظهارداشت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، این اتفاق اصلاً فرصت خوبی نبود، چرا که محصولات روسیه به جای اینکه به اروپا بروند، در بازار آسیای میانه سرازیر شدند.

وی گفت: همین اتفاق باعث شد بازار صادراتی ایران شدیداً در وضعیت بدی قرار بگیرد. در واقع، در بازار آسیای میانه محصولات فولادی روسیه زیر قیمت هستند و از طرفی، با توجه به ارتباطات خوبی که کشورهای این محدوده با روسیه دارند، تعرفه‌ای برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود؛ کما اینکه برای محصولات فولادی ایرانی تعرفه‌های زیادی وجود دارد.

معاون فروش فولاد خراسان معتقد است که کشورهای آسیای میانه زمینه مناسبی برای سرریز شدن محصولات روسی بود و چنین عملکردی، متاسفانه بازار فولاد ایران را در وضعیت بدی قرار داده است.

بختیاری تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریعتر تحریم‌های جهانی علیه روسیه برداشته و محصولات فولادی به سایر نقاط دنیا نیز صادر شود تا محصولات ایرانی در آسیای میانه حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت کمبود برق در کارخانجات فولادی اظهارداشت: متاسفانه کماکان محدودیت‌های برقی در صنعت فولاد کشور وجود دارد؛ چه بسا که حتی این محدودیت‌ها افزایش نیز پیدا کرده است به گونه‌ای که چند روز قبل به طور کامل برق تمامی واحدهای فولاد خراسان رفته بود.، بنابراین امیدواریم در آینده با برنامه‌ریزی‌های دقیق این اتفاقات برطرف شوند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *