جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 28 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 28 مرداد؛ سایه بزرگ سیاست بر اقتصاد فولاد/ دلار یک گام دیگر عقب نشست

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز شنبه از سایه بزرگ سیاست بر اقتصاد فولاد حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 28 مرداد؛ سایه بزرگ سیاست بر اقتصاد فولاد/ دلار یک گام دیگر عقب نشست اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران قیمت جهانی فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز از کانال 49 هزار تومان عقب نشینی کرد و وارد کانال 48 هزار تومان شد و هم اکنون با قیمت 48 هزار و 750 تومان به دست متقاضیان رسید، این در حالی است که دیروز که روز تعطیل معاملات بود خرید و فروش دلار در بازار غیر رسمی رونق داشت و در پایه 49 هزار تومان معامله می‎‌شد.

در همین حال، امروز و فردا بازار معاملات جهانی به صورت رسمی تعطیل است اما کشورها در حال خرید و فروش محصولات و همچنین انجام مذاکرات برای معرفی کالاها و نیازهای خود در بخش فولاد هستند. ترکیه این روزها به دنبال توسعه بازارهای صادراتی خود است اما ظاهرا عملکرد مناسبی در این زمینه نداشته است. با اینکه کشورهای عربی به ترکیه برای سرمایه گذاری چراغ سبز نشان دادند اما افزایش قیمت قراضه و رکود فولاد در بازار جهانی مشکلات این بخش را افزوده است.

آمریکا نیز امروز نظر شفافی در مورد روسیه داشت و اعلام کرد بازیگر واقعی روسیه کشور چین است. این موضوع باعث شد تا بازارهای جهانی از جمله فولاد با اندکی توقف همراه شود. وزیر امور خارجه روسیه هم اعلام کرده هر گونه دخالت خارجی در جنگ با اوکراین با پاسخ هسته‌ای همراه خواهد بود. به نظر می‌رسد سایه سیاست بیش از گذشته بر اقتصاد گسترانیده شده و ادامه این روند می‌تواند درآمد ارزی کشورها را به سمت کاهش هدایت کند.

از سوی دیگر، آلمان به دنبال خرید گاز از کشور قطر است اما این کشور عربی آنقدر قرارداد خود را محکم بسته و شرط و شروط تعیین کرده که اروپایی‌ها شاید دوباره نیازمند گاز روسیه شوند.

همچنین هرچند فشار سیاسی آمریکا و اروپا به روسیه تا حدی بر درآمدهای خارجی این کشور تاثیر گذاشته اما برخی تحلیلگران معتقدند اگر جنگ روسیه و اوکراین نیز اتفاق نمی‌افتاد باز هم شاهد این شرایط بودیم؛ به این دلیل که عضویت اوکراین در ناتو برای روسیه مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

در ایران نیز شاهد این موضوع هستیم که سرمایه‌گذاری برای پروژه‌‌های داخلی بیش از پیش بوده، این در حالی است که بخش مسکن که می‌تواند محرک تولید بخش فولاد باشد، با رکود مواجه شده است که این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد. در اقتصاد ایران مسکن محرک رشد اقتصادی است و تا زمانی که این بخش در رکود قرار بگیرد انتظار رشد تولید و اقتصاد بسیار سخت خواهد بود.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز شنبه نشان می دهد

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors