جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 27 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
فعال بازار فولاد در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

عوارض صادراتی فولاد مانع استفاده از فرصت‌ها شد

رئیس اتحادیه آهن کرمانشاه گفت: در شرایطی که شورای اروپا روسیه را تحریم کرده، تغییرات در جریان صادرات فولاد روسیه بر کل تجارت جهانی فولاد از جمله صادرات فولاد ایران تاثیرگذار است.

عوارض صادراتی فولاد مانع استفاده از فرصت‌ها شد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

کوروش امیری در گفتگو با فولادبان با اشاره به تحریم فولادی روسیه توسط شورای اروپا، اظهار کرد: این اتفاق می‌تواند فرصت خوبی برای بازار صادراتی فولاد ایران باشد، چرا که در حال حاضر در تولید فولاد خام جهان، ایران در رتبه دهم قرار دارد. البته با سیاست‌های فعلی و وضع عوارض صادراتی، نمی‌توان خیلی به این فرصت امیدوار شد.

وی با بیان اینکه تبعات جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه به سرعت در حال تغییر دادن جریان تجارت جهانی فولاد است، گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات زنجیره آهن و فولاد ایران (از کنسانتره تا محصولات فولادی) حدود 18 میلیون تن بود و بخش قابل‌ توجهی از فولاد تولیدی در ایران، مازاد بر نیاز داخلی است که باید راهی بازارهای صادراتی شود.

رئیس اتحادیه آهن کرمانشاه تصریح کرد: روسیه سالانه بیش از ۷۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کند که حدود ۴۰ میلیون تن آن در داخل این کشور مصرف می‌شود و ۳۰ میلیون تن باقی‌مانده، در شرایط معمول، راهی بازارهای جهانی می‌شود. در شرایطی که شورای اروپا روسیه را تحریم کرده، تغییرات در جریان صادرات فولاد روسیه بر کل تجارت جهانی فولاد از جمله صادرات فولاد ایران تاثیرگذار است.

امیری، اهمیت تحریم روسیه را این‌گونه عنوان کرد: این تحریم‌ها به این علت دارای اهمیت است که تا پیش از جنگ اوکراین، عمده تجارت فولاد روسیه با اروپا بود. زمانی که فولاد روسیه در نتیجه تحریم‌ها، بزرگ‌ترین بازار صادراتی خود را از دست داد، چاره‌ای جز ارزان‌فروشی و ارائه تخفیف‌های بزرگ به مشتریان ریسک‌پذیر خارجی ندارد.

به گفته وی، در نتیجه این تحریم‌ها، شاهد ارزان‌فروشی محصولات فولادی روسیه، خصوصاً میلگرد و ورق‌گرم، در بازارهای آسیای میانه، خاورمیانه، شمال آفریقا و شرق و جنوب‌شرق آسیا بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه آهن کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: با تشدید تحریم‌های صنعت فولاد روسیه توسط اتحادیه اروپا، صادرات فولاد ایران با تهدید بزرگ‌تری از ناحیه صادرکنندگان فولاد روسیه روبه‌رو می‌شود و این تهدید ظرف ماه‌های آینده بزرگ‌تر خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors