جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 27 مرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تحلیل دلایل رشد چشم‌گیر تولید فولاد چین در ژوئیه

تازه ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چن به دنبال نگرانی درباره کاهش تولید فولاد حکایت دارد.

تحلیل دلایل رشد چشم‌گیر تولید فولاد چین در ژوئیه اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، تولید فولاد خام و محصولات نهایی فولاد چین در ماه ژوئیه حاکی از رشد چشم گیر نسبت به سال قبل است و این برخلاف محدودیت‌ها اعمال شده بر تولیدات قطب فولادسازی چین (تانگ‌شان) است.

در همین حال، تولید فولاد خام چین در طول ماه اخیر 90.8 میلیون تن اعلام شد که این میزان حاکی از رشد 11.5 و افت 0.3 درصدی نسبت به سال قبل و ماه قبل است. تولیدات این کشور در ژوئیه سال 2022 و ماه ژوئن سال جاری به ترتیب 81.43 و 91.11 میلیون تن بود.

همچنین این کشور در ماه ژوئیه حدود 116.53 میلیون تن محصولات نهایی فولاد تولید کرد که این میزان در مقایسه با سال گذشته و ماه قبل افزایش 14.5 و کاهش 3 درصدی را نشان می‌دهد. آمار تولیدات این کشور در ماه ژوئیه سال گذشته و ماه ژوئن سال جاری به ترتیب 101.77 و 120.08 میلیون تن گزارش شده بود.

مقامات دولتی به کارخانه‌های فولادی تانگ‌شان اعلام کردند که در راستای بهبود کیفیت هوا، تولیدات سینتر خود را تا 30 تا 50 درصد در ماه ژوئیه کاهش دهند. البته نرخ بهره‌برداری از کوره‌های بلند آنها بیش از ماه ژوئیه سال قبل بود.

به گفته یک فعال چینی، نرخ بهره‌برداری کوره‌های بلند تانگ‌شان در تاریخ 28 ژوئیه (6 مرداد ماه 1402)، 79.58 درصد بود که در مقایسه با تاریخ مشابه سال گذشته، رشد 9.12 درصدی را نشان می‌دهد.

در عین حال، یک تحلیل‌گر گفت: تولیدات کارخانه‌های فولادی تانگ‌شان در ماه ژوئیه 2022 به دلیل خسارات ناشی از سقوط قیمت محصولات فولادی کاهش یافته بود.

بنا بر ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت پرطرفدار ترین محصول چینی، یعنی کویل ورق گرم در دو هفته نخست ماه ژوئیه 2022، حدود 640 تا 650 یوآن به ازای هر تن (15 درصد) سقوط کرد.

در طول 7 ماه نخست سال 2023، تولیدات فولاد خام چین 626.51 میلیون تن بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش  درصدی را نشان می‌دهد. آمار تولید فولاد خام این کشور در 7 ماه نخست سال 2022 حدود 611.23 میلیون تن گزارش شده بود.

همچنین چین در این مدت 789 میلیون تن محصولات نهایی فولاد تولید کرد که این میزان حاکی از رشد 5.4 درصدی نسبت به سال قبل است. تولید این کشور در مدت مشابه سال قبل 748.58 میلیون تن بود.

علاوه بر این، اداره آمار ملی چین آمار صنایع پایین‌دست زنجیره را منتشر کرد. برهمین اساس، آمار ساخت مسکن چین در 7 ماه نخست سال جاری، 569.69 میلیون متر مربع اعلام شد که این رقم حاکی از افت 24.5 درصدی در مقایسه با سال پیش است.

همچنین سرمایه‌گذاری زیرساختی شامل صنایع تولید و عرضه برق، گاز و آب در 7 ماه نخست سال جاری نسبت به بازه مشابه سال قبل، رشد 6.8 درصدی یافته است.

در همین حال، انجمن خودروسازان چین گزارش دادند که تولیدات خودرو در ماه ژوئیه، 2.4 میلیون دستگاه بوده است که در مقایسه با ماه قبل و ماه ژوئیه سال 2022، نشان از افت 6.2 و 2.2 درصدی دارد. آمار تولیدات خودرو چین در ماه ژوئن سال جاری و ژوئیه سال گذشته به ترتیب 2.56 و 2.46 میلیون دستگاه گزارش شده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors