گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 26 مرداد؛ بانکها به کمک کامودیتی‌ها آمدند/ مذاکرات فولادی ایران با عراق و‌سوریه به نتیجه می‌رسد؟

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز پنجشنبه نشان می دهد.بانکها به کمک کامودیتی‌ها آمدند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ دلار امروز به کمتر از ۴۹ هزار تومان رسید و با نرخ ۴۸ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. این موضوع بر بازار فولاد نیز تاثیر چندانی نداشت‌و این بازار روال روزهای گذشته را با نوسان اندک طی کرد.

در همین حال، امروز در بازار جهانی شمش دریای سیاه با رسد اندک همراه بود و به نرخ ۴۵۲.۵ دلار در هر تن معامله شد. شمش آسیای جنوب شرقی و میلگرد صادراتی ترکیه نیز بدون تغییر به ترتیب با قیمتهای ۵۰۹ و ۵۶۵ دلار در هر تن معامله شدند. ورق گرم و سرد CIS هم ۵۶۰ و ۶۹۰ قیمت خوردند که نسبت به روز گذشته تغییری نداشتند. به نظر می‌رسد آرامشی که اکنون در بازار فولاد حاکم شده ناشی از رکود بازار است.

از سوی دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد بانکهای چین به کمک کامودیتی‌ها آمده است. کاهش نرخ بهره از سوس بانک‌مرکزی اعمال شده و این اقدام برای حمایت از کامودیتی‌ها و‌نرخ ستگ آهن است. پس از آن که بانک مردم چین نرخ وام های یک ساله را با 15 واحد پایه به 2.5 درصد رسید. کاهش داد – بیشترین میزان از سال 2020 تا کنون – به 2.5 درصد افزایش یافت. بدین ترتیب قیمت سنگ اهن با افزایش 0.65 دلاری به 104.10 دلار در تن رشد داشته است.

یانک مرکزی روسیه نیز برای حمایت از صنعت فولاد داخلی قصد دارد وام‌های کم بهره پرداخت کند. ترکیه هم توانسته با جذب سرمایه‌ خارجی توان بانکهای خود را برای پرداخت تسهیلات به بخش‌های دیگر افزایش دهد.

ایران اما رویکرد دیگری را قصد دارد اجرا کند. اخیرا مقامات ایران مذاکراتی با عراق و‌سوریه برای پروژه‌های عمرانی و تامین فولاد آنها داشته‌اند اما هنوز نتیجه آن مشخص نشده است. اگر این پروژه در تابستان امسال کلید بخورد ذخیره استراتژیک محصولات بالا می‌رود و در زمستان نیز صادرات به خوبی انجام خواهد شد اما اگر در زمستان کلید بخورپ به دلیل محدودیت در بخش انرژی ممکن است صادرات با معضل همراه باشد. حالا باید دید عراق و‌سوریه تا چه حد پیشنهاد ایران را قبول دارند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می دهد
در همین حال، در بازار میلگرد قیمت محصولات یک شرکت با 1200 تومان کاهش اعلام شده است.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات شرکت ها بدون تغییر بود است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات از91 تا 275 تومان رشد داشته است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای قیمت محصولات شرکت ها ثابت ماند.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *