جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
در گفتگوی یک کارشناس با فولادبان تحلیل شد؛

افزایش نقدینگی از تثبیت نرخ دلار جلوگیری می‌کند

یک کارشناس مسایل پولی گفت: امکان تثبیت قیمت دلار در محدوده فعلی وجود دارد؛ اما در هر صورت، افزایش نقدینگی در کشور خود یک محرک برای افزایش نرخ ارز محسوب می‌شود.

میثم علیمحمدی در گفتگو با فولادبان در رابطه با نوسانات بازار ارز مطرح کرد: در شرایط فعلی وضعیت بازار ارز بیشتر به اخبار سیاسی مختلفی مانند برجام یا آزادسازی منابع بلوکه شده ایران بستگی دارد. البته باید دید آیا به واقعیت منجر می‌شوند یا خیر؟ اگر این موارد صرفاً خبر باشند، به طور قطع افزایش قیمت در بازار ارز اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: علاوه بر موضوعات سیاسی و اقتصادی، بحث شاخص‌های اقتصاد کلان کشور در خصوص نرخ رشد نقدینگی و افزایش پایه پولی در روند این بازار تأثیرگذار است. به عبارتی، این دو شاخص، آینده روند قیمتی دلار را پیش بینی خواهند کرد که در این راستا، نرخ رشد نقدینگی مقداری کاهش را تجربه کرده است اما نرخ نقطه به نقطه نقدینگی در یک سال اخیر، حدود 27.5 به ثبت رسیده است که به تدریج باعث افزایش قیمت دلار خواهد شد.

این کارشناس مسایل پولی معتقد است که در صورت حمایت اخبار سیاسی و اجرایی شدن آنها، امکان تثبیت روند قیمت‌های ارزی وجود دارد.

علیمحمدی در پایان خاطرنشان کرد:  امکان تثبیت قیمت دلار در محدوده فعلی وجود دارد اما در هر صورت، افزایش نقدینگی در کشور خود یک محرک برای افزایش نرخ ارز محسوب می‌شود و انتظار داریم دلار متناسب با نرخ تورم و یا مقداری کمتر از آن، افزایش روند قیمتی را به ثبت برساند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors