جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 25 مرداد 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

کارخانه‌های ترکیه حاضر به پرداخت قیمت بالاتر برای محموله‌های صادراتی قراضه شدند

تازه ترین گزارش از بازار جهانی فولاد نشان می دهد کارخانه‌های ترکیه برای قراضه دریایی هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند/ کار شد

کارخانه‌های ترکیه حاضر به پرداخت قیمت بالاتر برای محموله‌های صادراتی قراضه شدند اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، فولادسازان ترکیه حاضر به پرداخت قیمت بالاتر برای محموله‌های صادراتی به کشور با تحویل ماه سپتامبر شدند که این موافقت ناشی از رشد تقاضای رقابت‌کنندگان بود.

در این راستا، یک کارخانه در منطقه مرمره محموله آمریکایی شامل 23 هزار تن HMS 1,2 (80:20) و 5 هزار تن قراضه خردشده به ترتیب با قیمت 367 و 387 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد.

در همین حال، معامله دیگر زمانی بود که یک کارخانه فولادی در منطقه اسکندرون محموله اروپایی شامل HMS 1,2 (80:20) را با قیمت 356 دلار به ازای هر تن cfr خرید.

در نتیجه معاملات اخیر، شاخص قیمت روزانه قراضه در آغاز هفته رشد یافت. براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت قراضه فولادی، HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه361.01 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از رشد 5.01 دلاری نسبت به روز قبل است.

همچنین قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه در همان‌روز، 367.04 دلار به ازای هر تن اعلام شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل افزایش 5.01 دلاری را نشان می‌دهد.

کارخانه‌های ترکیه به دلیل کاهش فروش محصولات فولادی، نسبت به خرید محموله با تحویل ماه سپتامبر مردد بودند. البته تقاضا در دیگر کشورها از جمله هند و پاکستان، منجر به افزایش قیمت‌ها در بازارهای بین‌المللی شد.

بنا بر گفته منابع بازار، خریداران هند و پاکستان پس از ماه راکد ژوئیه که فصل بادهای موسمی است، در طول هفته اخیر فعالیت شارژ ذخایر قراضه فولادی خود را از سر گرفتند. همین مساله از رشد قیمت قراضه صادراتی به ترکیه حمایت کرد.

همچنین در طول هفته گذشته، شنیده شد که حدود 35 تا 45 هزار تن قراضه کانتینری به هند و نزدیک به 20 تا 30 هزار تن محصول به پاکستان فروخته شد.

بازار داخلی

به دنبال روند صعودی قیمت قراضه صادراتی به ترکیه در طول هفته گذشته، قیمت این محصول در بازار داخلی نیز افزایش یافت.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه باندل، بازار داخلی، تحویل به ترکیه بین 8 هزار و 930 لیر تا 9 هزار و 755 لیر (333 تا 364 دلار) به ازای هر تن محاسبه شد درحالی که این محصول در هفته قبل با قیمت 8 هزار و 400 تا 9هزار و 755 لیر معامله می‌شد.

همچنین ارزیابی‌ها قیمت قراضه فولادی، حاصل از تخریب کشتی، بازار داخلی، تحویل به ترکیه را بین 347 تا 355 دلار به ازای هر تن نشان می‌دهد. نرخ معامله این محصول در هفته پیش 330 تا 345 دلار گزارش شده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors