گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – شنبه 21 مرداد ماه؛

از دست دادن کانال دو میلیون واحدی در آغاز معاملات هفته بورس/ شاخص فلزات 40 هزار واحد ریخت

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 21 مرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه امروز با روند کاهشی همراه بود به گونه‌ای که مجدداً کانال 2 میلیون واحدی را از دست داد. به نظر می‌رسد وضعیت به وجود آمده، به دلیل روند نزولی بازار ارز باشد که به احتمال زیاد، این بازار نیز تحت تأثیر اخبار مربوط به آزاد شدن منابع ارزی مسدودی ایران در کره جنوبی قرار گرفته است.

در این راستا، اولین روز معاملاتی هفته جاری با برتری فروشندگان و افت قیمتی در اکثریت سهم‌ها سپری شد. ناگفته نماند امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 4 هزار و 480 میلیارد تومان رسید.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 84 نماد و تعداد نمادهای منفی 706 نماد در پایان معاملات ثبت شد و حقوقی‌ها یک هزار و 200 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. همچنین گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله 334 میلیارد تومان، 233 میلیارد تومان و 193 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات اولین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 47 هزار و 313 واحد افت داشت و به یک میلیون و 989 هزار و 673 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 19 هزار و 295 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 693 هزار و 858 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 40 هزار و 126 واحدی، رقم یک میلیون و 487 هزار و 262 واحد را نشان داد.

نمادهای «فملی»،«فولاد»،«فارس»،«شستا»،«تاپیکو»،«شبندر»و«شپنا» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «دیران»،«قشهد»،«تکنو»،«وصنا»و«خزر» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «فرآور»،«ورنا»،«وساپا»،«کفپارس»و«وتوس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *