جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ منتظر هفته صعودی بازار باشید

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد شاخص با درجازدن در مرز 2 میلیون واحدی، رفتار نرخ دلار را دنبال می‌کند.

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ منتظر هفته صعودی بازار باشید اخبار

حمزه کریمی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: هفته جاری وضعیت بورس تهران نوسانی بود و با توجه به اینکه در اوایل هفته تا حدودی ثبات قیمت دلار در محدوده 50 هزار تومانی را شاهد بودیم، شاخص کل در پیروی از آن، مقداری روند صعودی را تجربه کرد.

وی گفت: به نظر می‌رسد شاخص با درجازدن در مرز 2 میلیون واحدی، رفتار نرخ دلار را دنبال می‌کند. با این وجود، شاخص فعلاً نتوانسته در محدوده بالای 2 میلیون و 50 هزار واحدی وضعیت خود را تثبیت کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر شاخص چند روز در همین محدوده باقی بماند، احتمال حرکت به سمت 2 میلیون و 140 هزار واحدی آن بعید نیست. با توجه به جمیع اتفاقات و اصلاحات عمیقی که در بازار انجام شده، تا حدودی قیمت‌ها برای سرمایه گذاری جذاب شدند و بر همین اساس، احتمال ایجاد روند نوسانی مثبت دیگری در بازار وجود دارد.

کریمی با اشاره به وضعیت هفته آتی بازار سرمایه خاطرنشان کرد: روند هفته آینده بورس تهران بستگی به شرایط دارد. البته در صورتی که بازار قصد حرکت داشته باشد، بسیاری از مواقع اتفاقات پیش آمده جلوی آن را می‌گیرد.

به گفته وی، مطرح شدن بحث نرخ خوراک و تأییدها و تکذیب‌ها در این مورد باعث خروج نقدینگی سنگینی از این بازار شد به گونه‌ای که پس از مصوب شدن افزایش نرخ خوراک، 34 هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بورس خارج شد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این اتفاقات نشان از بی‌اعتمادی سرمایه گذاران به تصمیمات مراجع ذی‌صلاح دارد، گفت: در صورتی که سرمایه از بازار خارج شود، وارد روند نوسانی مانند بازار سکه و دلار خواهد شد. از سوی دیگر، ارزش معاملات فعلاً در محدوده کمتر از 10 هزار میلیارد تومانی قرار دارد و این شرایط جذابیت خیلی خوبی برای سهامداران به وجود نمی‌آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارزش معاملات بورس تهران از هفته دوم اردیبشهت ماه افت زیادی داشته و از 23 هزار میلیارد تومان به کمتر از 10 همت رسیده است. در این راستا، اگر ارزش معاملات به محدوده 7 تا 10 هزار میلیارد تومان برسد، می‌توان امیدوار بود مجدداً بازار در روند خوبی قرار بگیرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors