جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

تامین مواد اولیه؛ محور اصلی تولید فولاد/ جهش صادرات با توسعه زیرساخت‌های معدن

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: به کارگیری فناوری برای اکتشاف و استخراج مواد اولیه از معادن و تامین خوراک، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تحقق تولید ۵۵ میلیون تن فولاد درافق ۱۴۰۴ است و توسعه زیرساخت‌های معدنی و صنعتی نقش اصلی را در تامین مواد اولیه معدنی دارد.

تامین مواد اولیه؛ محور اصلی تولید فولاد/ جهش صادرات با توسعه زیرساخت‌های معدن اخبار

محسن مصطفی پور در گفتگو با فولادبان مهمترین معضل صنعت فولاد را محدودیت منابع اکتشافی دانست و اظهارداشت: برای توسعه و گسترش صنعت فولاد کشور باید به سمت اکتشافات و استخراج جدید معادن رفت و انتظار می‌رود نهادهای دولتی از مجموعه  فعالیت‌های اکتشافی واحدهای تولیدی حمایت کنند.

وی گفت: فراهم نبودن شرایط استفاده از فناوری و زیرساخت‌های مدرن صنعتی برای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها، در حال حاضر مهمترین دغدغه واحدهای تولید فولاد است که رشد قیمت‌ها، این شرایط را برای صنعت فولاد دشوارتر کرده است.

این فعال فولادی تصریح کرد: در ۲۰ سال آینده معادن و منابع نفت و انرژی مانند امروز کارکرد خود را ندارند؛ همانطور که ۲۰ سال پیش صنعت دامداری و دامپروری شرایط کاری متفاوتی با الان داشت و اکنون شرایط کاملا تغییر کرده است و چنانچه منابع معدنی و صنعتی موجود به سرمایه تبدیل شوند.

مصطفی‌پور با اشاره به جهش‌های قیمتی و تورمی در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: اکنون بسیاری از کشورها برای استخراج معادن از تجهیزات تکنولوژیکی و ماشین آلات به روز استفاده می کنند اما تنها تجهیزات اکتشافی صنایع معدنی ما نیروی انسانی شاغل و ابزار مکانیکی ساده است.

وی ادامه داد: قطعا ما نیاز به تجهیزات مدرن و جدید از جمله نسل چهارم حمل و نقل در بنادر و جاده ها داریم ولی یکی از حداقل های ما برای توسعه صنعت فولاد، ثبات قیمت‌ها و نوسان‌های یکباره در زیرساخت‌های حمل و نقلی و روش‌های بهره برداری و استخراج است، لذا ضروری است فعالیت‌های اکتشافی معادن براساس دانش نوین صنعتی صورت بپذیرد.

این فعال صنعتی اظهارداشت: دانش نوین شامل مطالعات و دستاوردهایی است که باید هرچه سریعتر بستر آن فراهم شود تا این دستاوردها به انضمام دانش فنی وارد کشور شود و به متخصصان این صنعت انتقال داده شود تا صنعت فولاد کشور مسیر تعالی خود را پیدا کند.

مصطفی پور گفت: برای رونق صنعت فولاد کشور همزمان با اکتشافات صنعتی و معدنی باید ظرفیت تولید و بازارهای صادراتی هم توسعه یابد، زیرا رمز اقتصادهای موفق دنیا این است که اغلب هم صادرکننده و هم واردکننده محصولات صنعتی و معدنی هستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors