گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 19 مرداد؛ هشدار تحلیلگران از تداوم رکود صنایع/ نوسانات در بازار جهانی فولاد ادامه دارد

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز پنجشنبه از حکایت دارد.هشدار تحلیلگران از تداوم رکود صنایع/ نوسانات در بازار جهانی فولاد ادامه دارد

به گزارش خبرنگار فولادبان،

 

دلار امروز هم در بازار غیر رسمی بدون تغییر نسبت به روز گذشته قیمت خورد و با نرخ ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. ثبات در بازار ارز باعث تخلیه هیجانات از بازار شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد تورمی که در طول سالهای گذشته در اقتصاد ایران اتفاق افتاد ناشی از نوسانات ارزی بود نه ناشی از رشد تقاضا. در واقع ارز محرک تقاضا بود و بر این اساس بانک مرکزی سیاست تثبیت نرخ ارز را اجرا کرد و به گفته برخی کارشناسان هیجانات کاذب از بازارهای مالی تخلیه شده است. اما در کنار این موضوع باید دید که صنایع در چه وضعی به سر می‌برند. اکنون در بخش تولید فولاد با اینکه اعلام‌می‌شود وضعیت تولید بهبود یافته و برق هم محدود نشده اما رکود در این بازار نشان می‌دهد به صنعت فولاد که دومین ارزآور غیر نفتی است بی‌توجهی می‌شود. البته این رکود در بازار جهانی فولاد اتفاق افتاده اما ترکیه، روسیه، چین و هند مشوق‌هایی را برای فولادسازان در نظر گرفتند تا تولید ادامه داشته باشد اما در ایران به برقراری انرژی کفایت می‌کنند. اکنون بزرگترین مشکل فولادسازان داخلی سرمایه در گردش است که با نرخ ۲۳ درصد در اختیارشان قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد هزینه تمام شده تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی بالاست و این موضوع در دراز مدت به پاشنه آشیل صنعت تبدیل خواهد شد.
در بازار صادراتی وضعیت نسبت به روز گذشته نوسانی بوده است. به طوریکه هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس باکاهش 5 دلاری، با قیمت 440 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران رشد 3.25 دلاری داشت و با نرخ میانگین 461 دلار و 75 سنت مبادله شد.
علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با افت 3 دلاری، با نرخ 435 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه نیر 12 دلار و 50 سنت کاهش داشت و به قیمت 447.5 دلار در هر تن به فروش رسید.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می دهد

در همین حال، در بازار میلگرد قیمت محصولات شرکت ها افزایش 200 تا 300 تومانی داشته است.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی تا این لحظه قیمت محصولات شرکت ها از 183 تا 275 تومان رشد داشته است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شرکت ها قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کردند.

در بازار پروفیل شاهد بدون تغییر بودن قیمت ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *