جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 19 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

انتقاد اصناف از درگاه ملی مجوزها

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها، مغایرت‌های اساسی با قانون صنفی دارد گفت: صدور مجوزهای صنفی با تایید اتحادیه‌ها به معنای حیاط خلوت آنها یا امضای طلایی نیست.

انتقاد اصناف از درگاه ملی مجوزها اتحادیه ها و انجمن های فولاد اخبار اتاق اصناف تهران

به گزارش فولادبان، حمیدرضا رستگار اظهارداشت: صدور مجوزهای صنفی از درگاه ملی مجوزها مغایرت‌هایی اساسی با قانون نظام صنفی دارد و اثرات نامطلوبی نیز می‌تواند ایجاد کند که امیدواریم این مسائل مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اینکه درگاه ملی مجوزها، شرایط دریافت مجوزهای مختلف، فعالیت‌های اقتصادی از جمله صنفی را برای مردم تسهیل کرده است اما از لحاظ صنفی چه مشکلاتی دارد که با آن مخالفت دارید؟ گفت: در صدور و تخصیص مجوزها به این شکل قوانین نظام صنفی نادیده گرفته شده است و حتی ممکن است اعتبار مجوزهای صادر شده کمرنگ شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با ذکر مثالی در این باره افزود: همانطور که در مقطعی اعتبار چک در کشور کمرنگ شد، صدور پروانه به این شکل نیز می‌تواند اعتبار پروانه‌ها را زیر سوال ببرد.

رستگار تصریح کرد: پروانه‌های کسب، اعتبار اصناف هستند و در صورتی که هر کسی بدون اهلیت لازم بتواند مجوزهای لازم را دریافت کند، اعتبار مجوزهای صنفی نیز زیر سوال می‌رود.

وی گفت: صدور مجوزهای صنفی با تایید اتحادیه‌ها به معنای حیاط خلوت آنها یا امضای طلایی نیست بلکه اهلیت آنها سنجیده می‌شود.

همچنین فرجی؛ نایب رئیس اتاق اصناف تهران در این ارتباط اظهار کرد: در چند ماهی که از زمان صدور مجوزها در سامانه یکپارچه مجوزها می‌گذرد 621 هزار مجوز صادر گردیده است که این تعداد مجوز هیچ‌گونه همخوانی با تعداد مجوزهای قبلی صادر شده ندارد.

وی افزود: در یک واحد صنفی برای 32 کسب و کار، مجوز صادر شده است که این خود مغایرت با قانون است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors