گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – چهارشنبه 18 مرداد ماه؛

رنگ سبز بازار دوام نیاورد/ کاهش 12 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 18 مرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه امروز با روند مثبت متعادلی آغاز به کار کرد به گونه‌ای که تا نیم ساعت مانده به اتمام معاملات، در رنگ سبز درجا می‌زد؛ اما در نیم ساعت پایانی معاملات، بورس تهران نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و در نتیجه، آخرین روز هفته خود را با رنگ قرمز به پایان برساند.

به هر حال، معاملات این هفته بازار بی‌جان و بر مدار تعادل گذشت و شاخص کل به درجا زدن حوالی 2 میلیون بسنده کرد. از طرفی، تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی شد و خروج 113 میلیارد تومانی پول رقم خورد. ناگفته نماند ارزش معاملات خرد نیز به 4 هزار میلیارد تومان رسید.

از سوی دیگر، گروه‌های خودرو، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 328 میلیارد تومان، 199 میلیارد تومان و 160 میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 886 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 36 هزار و 982 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 388 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 713 هزار و 148 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 12 هزار و 67 واحدی، رقم یک میلیون و 527 هزار و 382 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«فملی»،«فخوز»،«شپدیس»،«فولاد»،«رمپنا»و«شپنا» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «زکوثر»،«غشان»،«دیران»،«کترام»و«تکنو» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «فخوز»،«خکمک»،«سصفها»،«حفارس»و«خمحور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *